یاد بگیرید دقیقا چگونه کتوژنیک برای لاغری را در 2 روز بهبود دادم 1402

رژیم کتوژنیک و بدنسازی متخصصان معتقدند دوران بارداری زمان مناسبی برای کاهش وزن آیا می‌توانید رژیم کتوژنیک برای کودکان 1402 نیست. اگرچه رژیم کتو برای کم کردن وزن و کمک به عملکرد بهتر ورزشکاران استفاده میشود، اما در ابتدا برای این منظورها نبود. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید. برای به حداقل رساندن احتمال بروز این عارضه میتوانید قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات چند هفته اول را با رژیم کم کربوهیدرات معمولی شروع کنید. البته ناگفته نماند که برای دریافت نتیجه بهتر از رژیم کتوژنیک دوره ای بهتر است در روزهای آزاد از کربوهیدرات های سالم مانند میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، لبنیات و …

آنچه کارشناسان درباره رژیم کتوژنیک در دوران بارداری نمی گویند و چگونه بر شما تأثیر می گذارد

رژیم کتوژنیک در دوران بارداری گوشت و مرغ گزینه مناسب در رژیم کتوژنیک برای لاغری هستند. رژیم کتوژنیک هدفمند (Targeted Ketogenic Diet) برای بدنسازها و کسانی که ورزشهای سبک انجام می دهند مناسب است.در این رژیم به افراد ورزشکار اجازه داده می شود قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. این رژیم غذایی میتواند به افرادی دیابت دارند کمک کند تا از مواد قندی و محصولاتی که شیرینی و شکر زیادی دارند، استفاده نکنند. چربی به شما کمک می کند تا مواد غذایی را طعم دار کنید.

با رویآوردن به کتو نمیتوانید سلامت عمومی بدنتان را حفظ کنید و در بلندمدت از نتایجش بهره ببرید. معمولا افرادی که میخواهد به تازگی از این نوع رژیم غذایی برای چاق شدن و لاغری در دوران بارداری، شیردهی استفاده کنند بهترین گزینه برای آنها رژیم استاندارد و پروتئین است و افراد ورزشکار و بدنساز که به صورت حرفهای ورزش میکنند میتوانند از رژیم هدفدار و دورهای استفاده کنند و به خوبی جواب بگیرند. اقرادی که لاغر اندام هستن بهتره که از این رژیم استفاده نکنن چون با ریزش حجم عضلاتشون و لاغر تر شدن مواجه میشن.  Da ta has  been gener ated  with GSA Conte​nt G​enerat or D᠎emoversion​.

رژیم کتوژنیک مناسب چه افرادی است

چرا که در حقیقت هورمون های زنان به تغییرات رژیم غذایی و سبک زندگی حساس تر می باشند.براساس نظرات برترین پزشکان سلامت زنان مانند Dr Anna Cabeca پیروی از یک رژیم کتوژنیک قلیایی می تواند هم برای آقایان و هم برای خانم ها مفید باشدDr cabec. در هر حال، برای سلامت دستگاه گوارش نیاز به مصرف فیبر وجود دارد. بیش از ۲۰ تحقیق علمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک به لاغری، کاهش وزن و بهبود سلامت بدن کمک میکند. بدن ما از انسولین ها برای رسوندن قند و انرژی به سلول های بدن استفاده میکنه. This has be en c reated  wi᠎th the he lp  of GSA Conte nt᠎ Gen er​at​or DE MO!

در حالت طبیعی، ۲۰ تا ۳۵ درصد از کالریهای موردنیاز بدن از چربیهای به دست میآیند. ممکن است شما جز آن دسته افرادی باشید که بدنشان نمیتواند مصرف این حجم از چربی را تحمل کند و اغلب دچار حالت تهوع میشوند. متخصصان میگویند افرادی که با کتو آشنایی چندانی ندارند در اوایل مسیر ممکن است به مشکلی موسوم به آنفلوانزای کتو (Keto Flu) هم دچار شوند. آب بدن هم باید در دوران شیردهی زیاد باشد. پزشکان توصیه میکنند بعد از هر شیردهی، یک لیوان آب نوشیده شود.

مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی می توانند هنگام شروع کار به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی مهم باشند. همانطور که اشاره شد منظور از تعادل انرژی، به نسبت انرژی دریافتی از غذاها و انرژی سوخته شده توسط بدن گفته میشود. مک مانوس توصیه میکند که به دلیل ارتباط چربیهای اشباع شده با بیماریهای قلبی، میزان آن را از ۷ درصد کالری روزانه بیشتر نکنید. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود.

گرچه در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات باید محدود شود، اما خوردن میوههای کم قند مانند انواع توتها به میزان کم لذت بخش و موثر خواهد بود. کتوژنیک هم مانند تمام رژیمهای غذایی دیگر تنها زمانی موثر خواهد بود که به مدت طولانی به آن پایبند باشید. به طور معمول حاوی 70٪ چربی، 20٪ پروتئین و تنها 10٪ کربوهیدرات است. این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی به جای آن است. این توزیع درشت مغذی ها با میزان عمومی توصیه شده که شامل 20 تا 35 درصد پروتئین ، 45 تا 65 درصد کربوهیدرات و 10 تا 35 درصد چربی است بسیار متفاوت است.

کتو و تجزیه کربوهیدراتها به شما توصیه نمیشود. اگر مشکلاتی در رابطه با لوزالمعده، کبد، تیروئید یا کیسه صفرا دارید، نباید به رژیم کتو فکر کنید. اگر ادامه داشت، سعی کنید بیشتر سبزیجات با فیبر بالا بخورید. اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم بیشتر رژیم کتوژنیک استاندارد را شامل میشود. طبق گفتهی “پائول سالتر” کارشناس ارشد تغذیه و کارشناس علوم ورزشی، قبل از معرفی رژیم کتو به بیشتر بیماران مبتلا به صرع توصیه میشد تا روزه بگیرند، اما این برای بسیاری از آنها دشوار بود.

در رژیم کتوژنیک چه بخوریم

این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود. بررسیهای پیشین موفقیت این روش را بالا گزارش نموده بود. این رژیم غذایی لاغری، تا به الان طرفداران زیادی داشته است و میزان کربوهیدارات بسیار پایینی دارد و پروتئین آن متوسط است در حالی که چربی آن بسیار بالا میباشد. چگونه این تبدیل به یک رژیم غذایی روزانه میشود؟ نورونهایی که پیامرسان مهاری از انتهای خود ترشح میکنند به «نورون مهاری» و آنهایی که پیامرسان تحریکی از انتهایشان ترشح میشود به «نورون تحریکی» شهرت دارند.

یکی از اصول اولیه رژیم کتوژنیک، کاهش روزمره اشتهای کاذب برای خوردن مواد غذایی مختلف هستش. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک (keto) چیست؟ میتوانید این بار عزمتان را جزم و رژیم کتو را انتخاب کنید. اگر داروهایی برای درمان دیابت مصرف میکنید که فشار خونتان را پایین میآورند، باید چند روز برای تطبیقیافتن داروها با بدن در رژیم غذایی صبر کنید. اگر تصور میکنید با خوردن سالاد سیر نمیشوید، سالاد تن ماهی را امتحان نمایید. شام: ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.

شام: مرغ مزهدار شده با سس پستو و پنیر خامهای همراه با سبزیجات. شام: کوفته قلقلی، پنیر چدار و سبزیجات. سبزیجات با کالری اندک. مردم اغلب کتوز را با کتواسیدوز اشتباه میگیرند. اگر دوست دارید بدانید رژیم کتوژنیک چیست و چگونه باید رژیم کتوژنیک بگیرید این مقاله را تا انتها بخوانید. در صورتی که شرایط و موارد زیر رو در خودتون میبینید، حتما باید رژیم رو با مشورت و زیر نظر پزشک انجام بدین. این موارد باعث شده است تا رژیم کتو پلاس توسط خانم بهاره ماورای سلامتمعرفی شود که نسخه بهینه سازی شده رژیم کتوژنیک است.

بهترین پنیر برای رژیم کتوژنیک

با این که این رژیم غذایی برای افراد سالم مشکی ایجاد نمیکند، اما ممکن است در برخی موارد عوارضی به دنبال داشته باشد. کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را نخورید، ممکن است در معرض کمبود عناصر غذایی از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامینهای B و C قرار بگیرد. اگرچه خوردن بیش از حد پروتئین می تواند سطح کتون شما را کاهش دهد، اما رسیدن به این نقطه بدون تلاش دشوار است. بسیاری از افراد با اشتیاق و انگیزه فراوان سراغ رژیم کتو می روند اما در میانه راه از گرفتن این رژیم امتناع می کنند.

مکمل های کتوژنیک

آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. از دیگر فواید رژیم کتوژنیک میتوان به مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر اشاره کرد. برای مقابله با این مسئله ، میزان کربوهیدرات مصرفی خود را کم کنید و دوباره به نکات بالا مراجعه کنید. همچنین این رژیم غذایی فوایدی مانند مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز دارد. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند.

این محصولات همچنین معمولا به شدت فرآوری شده هستند. غلات یا نشاسته: مثل محصولات بر پایه گندم، برنج، ماکارونی و سریال صبحانه. این رژیم بر پایه کربوهیدرات ها بنا شده است و بسیاری آن را رژیم کتو نیز می نامند. اگر میخواهیم عضله بسازیم باید در شرایط کالری مثبت باشیم چون ساخت عضله فرایندی انرژی بر است. برای اینکه بتوانید رژیم غذایی مناسب خودتان را داشته باشید، باید لیست غذاهای مجاز و غیرمجاز کتوژنیک را بشناسید و با توجه به شرایط جسمانی و مالی خودتان، وعدههای غذایی را مشخص کند.

درنظرگرفتن شرایط جسمانی و توجه به انتخاب سبک زندگیِ مناسب است که به شما در انتخاب رژیمی مطلوب کمک میکند. به متخصصان تغذیه مراجعه کنید و با گرفتن برنامهای که در آن مواد مغذی مختلف وجود دارد، رژیمی مناسب داشته باشید. خیلی از افراد بعد از گرفتن اولین دوره ی رژیم کتوژنیک، دیگه تمایلی به استفاده از کربوهیدرات پیدا نمیکنن و ترجیح میدن اون رو از برنامه غذایی روزانشون حذف کنن. رژیمهای مختلفی روی کار میآیند و در هر دورهای از زمان برای خودشان شهرتی دستوپا میکنند. بله، یک فهرست از مشکلات سلامتی وجود دارد که اگر هر کدام از آن ها را تجربه می کنید، نباید رژیم کتو را امتحان نمایید (مثلاً اگر باردار هستید یا جراحی بای­پس معده انجام داده اید).