این موضوع توسط شنونده قدیمی Nutrition Diva ، Staci پیشنهاد شد ، که تصویری از چیزی به نام آرد تخمه هندوانه برای من ارسال کرد. “آیا این چیزی اضافی است یا قانونی است؟ آیا مانند آرد گندم عمل می کند؟”

باید اعتراف کنم که من اولین بار ایمیل استاسی را در مورد آرد تخمه هندوانه شنیدم. فکرش را بکنید ، با ظهور هندوانه های بدون دانه (که مطمئناً یکی از بهترین دستاوردهای دوران مدرن است) ، آخرین باری را که حتی یک دانه هندوانه دیدم به یاد نمی آورم. ظاهراً همه این دانه ها ، که دیگر سالاد میوه های ما را مسدود نمی کنند ، اکنون آسیاب شده اند و به عنوان آردهای کم کربوهیدرات و بدون دانه تغییر نام داده اند.

آیا آرد تخمه هندوانه مقوی است؟

یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و فقط 3 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. محتوای چربی بالا به این معنی است که کالری نسبتاً بالایی نیز دارد. یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه دارای 180 کالری است ، در حالی که در آرد بادام 160 ، در آرد نارگیل 130 و در آرد سبوس دار 110 کالری است. مشخصات تغذیه ای آرد تخمه هندوانه بیشتر شبیه آرد بادام است.


برای مقایسه تغذیه ای غلات بدون غلات و گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما چی نه در آرد هندوانه ، آرد به همان اندازه مهم به نظر می رسد.

چه چیزی در آرد تخمه هندوانه وجود ندارد؟

به گفته یکی از تامین کنندگان برجسته آرد تخمه هندوانه ، این نه تنها عاری از دانه و گلوتن نیست ، بلکه “بدون 8 بزرگ” نیز عاری است. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی مسئول 90 درصد از کل واکنش های آلرژیک غذایی را شامل نمی شود. “8 بزرگ” ، همانطور که نامیده می شود ، (تقریباً به ترتیب ، از بیشتر تا رایج ترین) عبارتند از: محصولات لبنی ، صدف ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

فقدان آلرژن های معمولی یک مزیت بزرگ محسوب می شود. در واقع ، بسیاری از مصرف کنندگان این نوع برچسب گذاری را در جلوی بسته به عنوان نشانه ای نشان می دهند که غذاهایی که حاوی این مواد حساسیت زا نیستند به نوعی سالم تر یا مغذی تر هستند. اما برای 95 درصد از افرادی که حساسیت غذایی ندارند ، هیچ مزیتی برای اجتناب از آنها وجود ندارد. برخلاف تصورات غلط ، خوردن غذاهایی مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

بزرگ 8 – آیا باید از این آلرژن های غذایی رایج اجتناب کنید؟

پنکیک پالائو (و سایر اکسیمورون ها)

به نظر می رسد آرد تخمه هندوانه توسط افرادی که از رژیم پالئو پیروی می کنند گرفته شده است ، که سعی می کند از رژیم غذایی که توسط شکارچیان جمع آوری شده که میلیون ها سال پیش در زمین پرسه می زدند ، قبل از طلوع کشاورزی و دامپروری ، تقلید کند. به اولین دستور تهیه آرد تخمه هندوانه که به صورت آنلاین پیدا کردم ، برای کربوهیدرات کم ، پنکیک پالائو و وافل بود.

آرد تخمه هندوانه

من احساسات متفاوتی نسبت به جنبش رژیم غذایی سرخپوشان دارم که در قسمت قبل در مورد آن صحبت کردم. علاقه مندان به سرخپوشان می توانند به طور وحشتناکی در مورد آنچه که مورد تایید سرخپوش است یا نه تأیید کنند ، که به نظر من کنایه آمیز است ، با توجه به این که ما در مورد آنچه جمعیت های مختلف پارینه سنگی می خورند و مشکلات سلامتی آنها به طور قطعی نمی دانیم. و به نظر می رسد برای جنبشی که خود را به بازگشت به ریشه های غذایی ما نشان می دهد ، تعداد زیادی غذای پالئو بسیار فراوری شده وجود دارد.

من تصور می کنم مردم اولیه در مسیر غذاهای طبیعی محلی من سرگردان بودند و کرم مخصوص قهوه ، نوشیدنی های انرژی زا ، پنیر و سس مایونز را در چرخ دستی های ماقبل تاریخ خود پرتاب می کردند ، قبل از رفتن به خانه برای گرم کردن آهن های وافل ماقبل تاریخ. برای یک دسته از وافل های تخمه هندوانه تازه به فکر می کنم چیزی در ترجمه گم شده است.

به نظر می رسد برای جنبشی که ادعا می کند به ریشه های غذایی ما بازمی گردد ، تعداد زیادی غذای پالئو بسیار فراوری شده وجود دارد.

نوک سینه ها چه مشکلی دارد؟

بسیاری از افرادی که اخلاق سرخپوست یا کربوهیدرات کم را پذیرفته اند ، غلات را اساساً ناسالم می دانند. اما ظاهراً افرادی که سبک کم کربوهیدرات و سرخپوش را در پیش گرفته اند ، ماندن بدون این دسته از غذا را با چالش مواجه می کند. در واقع ، به نظر می رسد اکثر دستور العمل های سرخپوشان تلاش برای تهیه نان ، بیسکویت ، مافین و سایر محصولات پخته شده بدون استفاده از غلات است.

به عنوان مثال ، مخلوط های زیادی از آرد پخت Paleo را خواهید یافت-هم از قبل بسته بندی شده و هم دستور العمل هایی که می توانید در خانه درست کنید. بیشتر آنها حاوی ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته پیکان هستند. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که به سادگی می توانید آنها را با همان مقدار آرد گندم ساده جایگزین کنید. اما اگر انتظار دارید نتایج مشابهی بگیرید ، احتمالاً ناامید خواهید شد. پروتئین گلوتن موجود در گندم و سایر غلات دارای خواص منحصر به فردی است که به استحکام ، کشش و کشش خمیر و خمیر می انجامد. ماکارونی های بدون دانه و بدون گلوتن سنگین تر و متراکم تر از آنهایی هستند که حاوی غلات هستند.

بنابراین برای پاسخ به سوال استاسی: نه ، آرد تخمه هندوانه مانند آرد گندم کار نخواهد کرد. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا فقط دوست دارید با آردهای جایگزین بازی کنید ، من پیشنهاد می کنم از آرد هندوانه استفاده کنید ، مشابه روش استفاده از آرد بادام.

آیا اجتناب از غلات رژیم غذایی شما را سالم تر می کند؟

شخصاً ، مگر اینکه عدم تحمل خاصی داشته باشید ، فکر نمی کنم برای داشتن رژیم غذایی سالم حذف غلات ضروری باشد. با این حال ، غذاهای غلات (به ویژه غذاهایی که با آرد تصفیه شده تهیه می شوند) می توانند مقدار زیادی کالری به رژیم غذایی شما اضافه کنند بدون اینکه ارزش غذایی زیادی اضافه کنند.

به همان اندازه که اجتناب از غلات به این معنی است که در نهایت غذاهای پخته شده کمتری مصرف می کنید و سبزیجات بیشتری مصرف می کنید ، من می بینم که چگونه می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. اما اگر فقط غذاهای حاوی غلات را با همان مقدار نان سبوس دار ، بیسکویت ، بیسکویت ، مافین و وافل جایگزین کنید ، مطمئن نیستم که واقعا از نظر تغذیه به چه میزان دست یافته اید.

بنابراین آیا غذاهای پخته شده و سایر خوشمزه های شما از گندم ، برنج ، کاساوا یا آرد هندوانه تهیه می شود ، من به شما پیشنهاد می کنم همان میزان اعتدال را با آرد سنتی رعایت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *