آیا واقعاً می توانید علائم فیزیکی گرسنگی را احساس کنید و بدانید در عوض چه موقع غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، بسیاری از مردم نمی خواهند و می پرسند “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما اگر شما یکی از این افراد هستید نگران نباشید – ما برای شما پوشش می دهیم.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی دشوار باشد. ما با افراد زیادی مشغول کار هستیم ، اغلب احساس نمی کنیم که وقت داریم با گرسنگی ثبت نام کنیم یا اعتراف کنیم که گرسنگی در واقع چه حسی دارد. و گاهی اوقات ما فقط نمی دانیم چه حسی دارد!

ما در مورد تغذیه زیاد و توجه زیاد در اینجا صحبت می کنیم و دوباره این نقش را در اینجا نیز ایفا خواهد کرد. هنگامی که ما با دقت غذا نمی خوریم (و اگر بخواهید بیهوده غذا می خوریم) ، بسیار دشوار است که بدانیم گرسنگی چیزی است که در واقع انتخاب های غذایی ما را هدایت می کند.

برای کمک به شما در این مورد ، ما به شما می آموزیم که چگونه بیشتر مراقب باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید با غرق شدن در این موضوع که چرا غذا خوردن با توجه به گرسنگی شما بسیار مهم است ، شروع کنیم.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در طول روز ، بدن ما دائماً با ما ارتباط برقرار می کند تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به انرژی نیاز نداریم. علائم گرسنگی و سیری ما مسئول این امر است!

هورمون های مسئول تحریک این علائم گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری / سیری).

وقتی علائم جسمانی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن ما به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما آنچه متأسفانه در طول زمان برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد این است که آنها شروع به نادیده گرفتن این علائم جسمانی یا فراموش کردن احساس خود می کنند. برنامه ، کمبود زمان ، استرس و رژیم غذایی تنها برخی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

وقتی علائم جسمانی گرسنگی را نادیده می گیریم یا متوجه آن نمی شویم ، زنجیره ای از وقایع شروع می شود.

ما می توانیم به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، هنگام غذا خوردن احساس بی حالی ، نفخ و بیش از حد سیری داشته باشیم ، دائماً بیش از حد یا به اندازه کافی غذا بخوریم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این امر ، ما می خواهیم واقعاً با علائم فیزیکی گرسنگی آشنا شویم.

علائم فیزیکی عمومی گرسنگی

وقتی با علائم گرسنگی و سیری خود ثبت نام می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعا گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از رایج ترین علائم فیزیکی گرسنگی را مشاهده می کنید.

خستگی و کمبود انرژی

آیا احساس می کردید از آن بیرون آمده اید؟ آیا با وجود اینکه خوب خوابیده اید خسته شده اید؟ بی حال ، اگرچه شما هیچ کار استرس زایی خاصی انجام نداده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما همچنان در مورد این واقعیت صحبت می کنیم که بدن به انرژی نیاز دارد. خوب ، به انرژی = غذا فکر کنید. هنگامی که ما به اندازه کافی غذا (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنیم ، بدن می تواند احساس کندگی کند.

کارهای روزمره کمی سخت تر است و ما نمی توانیم از آنها خارج شویم. تنها راه خلاص شدن از آن خوردن یک غذای مقوی است!

دفعه بعد که احساس خستگی کردید و انرژی ندارید ، حتما ثبت نام کنید تا ببینید آیا این نشانه فیزیکی گرسنگی است.

شکم خروشان

این یکی آسان است ، اینطور نیست؟

اگر معده شما غرغر می کند یا گریه می کند و احساس درد شدید می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم ، صرف نظر از رژیم ها ، سم زدایی ها یا پاک کننده هایی که به شما می گویند این سیگنال ها را برای x ساعت نادیده بگیرید ، این مفید نیست و درست نیست.

وقتی درد را احساس می کنیم ، آنچه اتفاق می افتد این است که ماهیچه معده وقتی خالی است منقبض می شود. دفعه بعد که شکم شما غرغر می کند ، به آن گوش دهید و با یک وعده غذایی پنج وعده غذایی پاسخ دهید!

سردرد و لرزش دست

هنگامی که گرسنه هستیم و زمان زیادی را بدون خوردن صرف کرده ایم ، سطح قند خون در بدن کاهش می یابد. اکنون که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد تا به او اطلاع دهد که شما به انرژی یا غذای بیشتری احتیاج دارید.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، تنگ شدن رگ های خونی و فشار خون بالا ممکن است رخ دهد. نتیجه نهایی؟ سردرد

علاوه بر این ، هنگامی که قند خون پایین است ، ما اغلب احساس لرز در لبه می کنیم.

اگر اغلب با سردرد همراه با لرزش دست ها مواجه می شوید ، بدن شما ممکن است سعی کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این ممکن است یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو نیز با قند خون پایین ارتباط دارند. هنگامی که بدن انرژی لازم را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

این می تواند همه چیز را مه آلود کند ، خوب ، مه آلود! ممکن است احساس کنید که افکار شما کمی کندتر از حالت معمول پردازش می شوند ، یا ممکن است به طور معمول نتوانید بر کارهای معمول تمرکز کنید.

بدن شما از طریق عملکرد زیر سطحی سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه تجربه کرده اند “جا رختی” قبل از. هنگامی که شما گستاخ ، تحریک پذیر ، ناامید و گاهی کاملاً بدون هیچ دلیل مشخصی مشکل هستید. آیا واقعا چیزی شما را اذیت می کند؟ چیزی شده؟ نه ، فقط گرسنگی است.

انرژی و تغذیه بدن شما کم است ، بنابراین قند خون شما دوباره پایین می آید. هنگامی که قند خون پایین است ، برای ما بسیار آسان تر است که بدون دلیل موجه پاسخگوی احساسی باشیم.

اگر متوجه شدید که این امر اغلب زمانی اتفاق می افتد که مدت زیادی را بدون غذا گذرانده اید ، یکی از علائم فیزیکی گرسنگی در بدن شما ممکن است “جا رختی “ یا تحریک پذیری

نشانه هایی که ممکن است با گرسنگی اشتباه گرفته شوند ، اما هستند “گرسنگی روی سر”

اما اگر فکر کنیم نشانه جسمی گرسنگی را تجربه می کنیم ، در واقع این چیز دیگری است ، چه اتفاقی می افتد؟ ما به این می گوییم “گرسنگی روی سر”.

گرسنگی روی سر زمانی است که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص منجر به واکنش به غذا می شود.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم آمده است گرسنگی سربه

میل ناگهانی

همیشه به طور تصادفی فکر کنید ، “خدای من ، من برای این می کشم [insert craved food item here]”ناگهان؟

این حسرت است! اکنون ، قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، برخی سناریوهای تشریحی وجود دارد که می تواند باعث گرسنگی شود و آنها واقعاً می توانند با گرسنگی جسمانی مرتبط باشند. بنابراین ، اگر کنجکاو هستید که بیشتر بیاموزید و هنوز نمی دانید ، به اینجا بروید تا در مورد خواسته های خود به شما بگویید.

اما اغلب ما مشتاق طعم و تجربه غذا هستیم ، نه برای تغذیه فیزیکی از طریق غذا. اگر می خواهید فقط غذا بخورید ، اگر می خواهید ، این نشانه ای است گرسنگی سربه

خستگی جسمی یا روحی

آیا آنقدر از لحاظ جسمی یا روحی خسته شده اید که تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ هوم ، گرسنگی سربه

حالا من می گویم که این یکی کمی پیچیده است. به طور کلی ممکن است در نتیجه خستگی گرسنه باشید. اما اغلب ، هنگامی که ما از نظر ذهنی یا جسمی خسته هستیم و هیچ نشانه جسمانی از گرسنگی نشان نمی دهیم ، غذا همچنان می تواند خوب به نظر برسد.

وقتی در اثر احساسات یا احساسات به طور بیهوده به دنبال غذا می رویم ، در واقع به سیگنال های گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

استرس بدون آدرس

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی استرس داریم ، همان کاری را می کنیم که احساس خستگی می کنیم.

استرس ناراحت کننده است و لذت بخش نیست. از سوی دیگر ، خوردن غذاهای خوشمزه راحت و بسیار لذت بخش است. ایجاد عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما به این استرس می گوییم خوردن!

وقتی استرس برطرف نشود ، داغ می شود و ما به دنبال راههای سریع و آسان برای تسکین آن هستیم. غذا یکی از این وسایل است. گرسنگی در نتیجه استرس وسیله ای است برای گرسنگی سر و نه گرسنگی جسمی

افزایش احساسات

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا ناامید شده اید که مجبور شدید یک کوکی بردارید؟

پس از دو مثال آخر ، فکر می کنم به راحتی می توان فهمید که این مثال چگونه است گرسنگی سر درست مانند استرس ، وقتی احساسات تغییر نمی کنند ، می توانیم از طریق غذا از آنها رهایی یابیم.

یاد بگیرید که با علائم فیزیکی گرسنگی سازگار شوید

هدف در اینجا این است که واقعاً با گرسنگی فردی و حتی نشانه های سیری خود هماهنگ باشید. به طور منظم با علائم جسمانی گرسنگی آشنا شوید. پس از انجام این کار ، می توانید با خیال راحت غذا بخورید.

در داخل روش تغذیه دقیق ، اعضای ما ابزارها و منابع لازم را برای توسعه این توانایی برای تنظیم سیگنال های گرسنه بدن خود فراهم می آورند تا بتوانند با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود در زمان غذا خوردن ، چه چیزی و چقدر غذا بخورند. این بار.

این یک مهارت قدرتمند است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *