صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – یا می تواند روز شما را خوشحال کند یا آن را مختل کند. صبحانه باید حداقل 20 درصد از انرژی روزانه شما را تامین کند. در حالی که اکثر مردم به دلیل عدم آگاهی از اهمیت این و آن غذا ، یا از مصرف آن خودداری می کنند یا آن را مفید و مغذی ارائه نمی دهند.

مطالعات نشان می دهد که نه تنها صبحانه ، بلکه دفعات و مدت زمان آن نیز در تغییر وزن بدن مثر است. گزارش شده است که صبحانه در کشورهای مختلف در دسترس نیست و این وضعیت بیشتر در بین نوجوانان دیده می شود. برخی مطالعات ارتباط بین صبحانه و چاقی و اضافه وزن را نشان می دهند و صبحانه نامنظم یکی از دلایل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان است.

وقتی فردی عمداً یا به زور وعده های غذایی را حذف می کند ، میزان سوخت و ساز بدن می سوزد و تجمع می یابد. تغذیه ادامه می یابد ، درصد بیشتری از میزان متابولیسم کاهش می یابد. در درازمدت ، (BMR) متابولیسم پایه (فرد زمین می خورد و بدن یاد می گیرد که انرژی کمتری دریافت کند ، زن در 10 سالگی باقی می ماند. نتیجه این عمل مهم است توجه داشته باشید که بدن چربی بیشتری در بافت چربی ذخیره می کند و مزایای مصرف آنها در مطالعه نشان داده شده است. آنها به طور متوسط ​​کمتر از افرادی هستند که عادت به خوردن صبحانه ندارند و از سوی دیگر ، کسانی که صبحانه نمی خورند بیشتر در طول روز بیش از حد غذا می خورند. از جمله دیابت و چربی خون بالا. (البته منظور من صبحانه ، شیرینی صبحانه سالم ، شکلات ، تنقلات و آب میوه غیر معمول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *