انتخاب و ذخیره سازی

کاساوا و تارو
مزارع کاساوا.
عکس با احترام: treeftf.
تارو و یوکا ، دو محصول رایج غنی از نشاسته گرمسیری.
ارائه عکس: Caffe Vita.

ریشه های کاساوا را می توان به راحتی در بازارها در تمام فصول سال یافت. یک غده استوانه ای شکل و محکم و محکم بخرید که از نظر اندازه سنگین است. یوکای تمیز و فرآوری شده ، وارد شده از آمریکای مرکزی در بازارهای ایالات متحده موجود است. مومی شده است ، بنابراین ، روشن و براق به نظر می رسد.

از سهام قدیمی خودداری کنید زیرا طعم آنها کمتر است و اشتها آور نیست. اگر غده ها دارای بریدگی ، شکستگی در پوست هستند ، خرید نکنید. همچنین از افرادی که دارای کپک ، لکه های نرم و لکه هستند خودداری کنید.

ریشه های تازه را می توان حدود 5-7 روز در دمای اتاق نگه داشت. با این حال ، قسمت های پوست کنده و بریده شده باید در آب سرد قرار داده شده و تا سه روز در یخچال نگهداری شوند.

روش های تهیه و سرو

هویج هرگز نباید خام مصرف شود زیرا ریشه مقدار کمی گلیکوزیدهای سیانوژنیک را به ویژه ترکیب می کند هیدروکسی سایانیک اسیدبه ترکیبات سیانید با مهار آنزیم سیتوکروم اکسیداز در بدن انسان ، متابولیسم سلولی را مختل می کند. لایه برداری بعد از پختن با حذف این ترکیبات آنها را برای مصرف مطمئن می کند.

ریشه های کاساوا در ایالات متحده موجود است سوپر مارکت ها موم زده می شوند تا عمر مفید آنها را افزایش دهند. برای تهیه ، کافی است تمام ریشه را در آب سرد بشویید ، خاک پاک کنید و انتهای آن را کوتاه کنید. آن را به قطرهای 2 تا 3 سانت برش دهید. با استفاده از چاقو ، پوست خارجی آن را بکنید تا گوشت سفید داخل آن پیدا شود. پوست کنده سبزیجات کار نمی کند زیرا پوست آن بسیار سفت است. رشته هایی را که در هسته داخلی آن قرار دارند برش دهید. قسمت های بریده شده یوکا با قرار گرفتن در معرض هوا مانند سیب زمینی تغییر رنگ قهوه ای می دهند ، بنابراین آنها را بلافاصله در یک کاسه آب سرد قرار دهید.

کاساوا یکی از سبزیجات متداول است که انواع غذاهای سنتی روزمره را در بسیاری از کشورهای کارائیب ، آفریقا و آسیا ارائه می دهد. همراه با سایر ریشه های گرمسیری مانند یام ، تارو ، چنار ، سیب زمینی و غیره ، این نیز بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی در این مناطق است.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

برای اینکه یوکا برای مصرف انسان بی خطر باشد ، قسمت های بریده شده را در آب نمک بجوشانید تا حدود 10-15 دقیقه نرم شود. قبل از استفاده از آب پز آب پز در دستور العمل های مختلف آشپزی ، آب آن را تخلیه و دور بریزید.

ریشه و ماهی سرخ کرده کاساوا
مکعب های یوکا سرخ شده با ماهی ، یک غذای لذیذ برزیلی. عکس با احترام: خورخه آندره.
تراشه های کاساوا
چیپس کاساوا.
عکس با احترام: ماریتا


  • غده های کاساوا از ترکیبات آشنا در سیب زمینی سرخ کرده ، سیب زمینی سرخ کرده ، سوپ و غذاهای خوش طعم در مناطق گرمسیری هستند.

  • به طور کلی ، قسمت های کاساوا در روغن سرخ می شوند تا قهوه ای و ترد شوند و با نمک سرو می شود ، و فلفل دلمه ای در بسیاری از جزایر کارائیب به عنوان میان وعده استفاده می شود.

  • تفاله یوکا (مانیوک) غنی از نشاسته برای تهیه مروارید سفید (نشاسته تاپیوکا) الک می شود ، که به عنوان سابودانا در هند ، پاکستان و سریلانکا مهره های مورد استفاده در پودینگ شیرین ، سرخ کرده های خوش طعم ، sabudana-khichri ، papad و غیره.

  • همچنین از آرد کاساوا برای تهیه نان ، کیک ، کلوچه و … در چندین جزیره کارائیب استفاده می شود.

  • در نیجریه و غنا ، از آرد کاساوا به عنوان جایگزین سیب زمینی برای تهیه فوفو (پولنتا) استفاده می شود ، که سپس با خورشت میل می شود.

  • چیپس و تکه های کاساوا نیز به طور گسترده به عنوان میان وعده مصرف می شوند.

مشخصات ایمنی

ریشه کاساوا حاوی ترکیبات سمی طبیعی گلیکوزید سیانوژنیک است لینامارین و متیل لینامارینبه صدمه به غده ، آنزیم لیناماراز را از سلول های پاره شده آزاد می کند و سپس لینامارین را به اسید هیدروسیانیک سمی (HCN) تبدیل می کند. بنابراین ، مصرف ریشه خالص کاساوا منجر به مسمومیت با سیانید با علائم استفراغ ، تهوع ، سرگیجه ، درد معده ، سردرد و مرگ می شود. به طور کلی ، محتوای سیانید در قسمت بیرونی و پوست آن بسیار بیشتر است. در حالی که لایه برداری محتوای سیانید را کاهش می دهد ، خشک شدن و خیساندن به دنبال آن جوشاندن در آب نمک و سرکه منجر به تبخیر این ترکیب شده و آن را برای مصرف انسان ایمن می کند.

استفاده طولانی مدت از رژیم غذایی یکنواخت کاساوا ممکن است منجر به بیماری های مزمن شود نوروپاتی آتاکسی گرمسیری (TAN) و دیابت ، به ویژه در میان ساکنان روستایی و قبیله ای که صرفاً در فرآوری و مصرف محصولات کاساوا مشغول بودند. (سلب مسئولیت پزشکی).

≻≻-بازگشت به سبزیجات از جانب کاساوابه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

≻≻-بازگشت به صفحه نخست.

منابع بیشتر:

  1. Cassava- راهنمای تولید پایدار-FAO. (پیوند در پنجره جدید باز می شود).

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *