رژیم غذایی

رژیم غذایی در واقع به معنای مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند وزن خود را سریع کاهش دهند یا وزن خود را افزایش دهند و برخی دیگر فقط می خواهند رژیم غذایی مناسبی برای حفظ سلامت جسم و روح خود داشته باشند.

با وجود این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، می بینیم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به این هدف و اندامی ایده آل را به شما معرفی کنیم.

رژیم غذایی

به طور طبیعی ، افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و لاغر نامیده می شوند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما چه رژیمی برای افزایش وزن مناسب است؟

افراد می توانند به اهداف رژیم غذایی خود پایبند باشند بهترین توصیه تغذیه مراجعه کنید و برنامه غذایی مناسب دریافت کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن آنچه دکتر مهدی شادنوش برای مردم آماده می کند ضمانت است و فرد پس از کاهش وزن ، اگر توصیه های مربوط به دوره رژیم را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، احتمال بازگشت به وزن قبلی خود بسیار کم است. به

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای کاهش وزن شکم و لگن توصیه می شود تمرینات را با فرد انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده بخورید.
  3. از غذاهای چرب در رژیم غذایی خود استفاده نکنید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، مصرف هر غذایی را نباید حذف کرد مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 لیوان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه با افزایش حجم کار ، بسیاری از افراد نمی توانند برای مشاوره و رژیم غذایی مناسب به دفتر مراجعه کنند ، بنابراین می توانند به وب سایت مراجعه کنند. بهترین متخصص تغذیه همچنین به بخش مراجعه کنید رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را به پزشک ارسال کنید.

هنگامی که پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، یک رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه و ارسال می کند. همچنین اگر سوالی دارید می توانید با او تماس بگیرید و به سوالات خود پاسخ دهید. توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و افراد دیگر نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی متخصص تغذیه بر اساس اطلاعاتی که ارائه کرده اید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • حالت منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم های انعطاف پذیر

چگونه می توان با رژیم چاقی وزن خود را افزایش داد

مطالعات نشان می دهد که میزان کالری مورد نیاز برای زنان از 1600 تا 2400 و برای مردان – از 2000 تا 3000 است. در حال حاضر افرادی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری دیگر مصرف کنند. بنابراین ، با مشورت با متخصص تغذیه ، افراد می توانند رژیم های چاقی ارزان و مناسب را در رژیم غذایی خود قرار دهند و به تناسب اندام و افزایش وزن خود کمک کنند.

غذای موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجا که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد این ماده سلامت انسان را به خطر می اندازد.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن در وعده صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن در افزایش وزن مثر است.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار ساده تر از گندم است و به دلیل پخت آسان یکی از بهترین غذاها برای رژیم کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از آجیل میوه ای و میوه های خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل ، توصیه می شود از این غذا برای تنقلات استفاده کنید.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است که به طور متوسط ​​یک موز حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از موثرترین مواد غذایی برای افزایش وزن است که دسترسی به آن بسیار آسان است. تخم مرغ حاوی 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار موثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • شما باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید. روزانه غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی خود می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • از تنقلات و غذاهای ناسالم استفاده نکنید. میان وعده های کاملاً شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سیب زمینی سرخ کرده ، پیتزا ، شیرینی ، شکلات و دیگر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است غذاهای سالم را جایگزین آنها کنید.
  • غذاهای سالم بخورید. مصرف 400 کالری در روز به سیری شما کمک می کند ، بنابراین به هدف خود برای کاهش وزن نزدیک می شوید. در واقع ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، بیشتر سیر نخواهید شد ، اما تمایل بیشتری به خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از جمله غذاهای سالم تری هستند که به شدت توصیه می شوند.
  • همچنین هنگام پخت به کالری آنها توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ هنگام پختن با کره و پنیر خوب است. همچنین بهتر است قبل از پخت ، پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. به خاطر داشته باشید که روزه گرفتن راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم به معنای محرومیت از غذا و پایبندی به برنامه های غذایی دقیق نیست. با انتخاب عاقلانه غذای خود ، از جمله مراقبت از اندازه هر وعده غذایی ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای مفید و طبیعی مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و کاهش غذاهای فرآوری شده در رژیم غذایی ، می توان سالم ماند.

رژیم متعادل این شامل همه گروه های غذایی اصلی ، با مقدار مناسب غذا و مواد مغذی ایده آل برای بدن است.
هرکسی متفاوت است و تغذیه سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی کامل که شامل همه گروه های غذایی می شود و از مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع و شکر کمتر استفاده می کند ، شما را در مسیر یک شیوه زندگی سالم قرار می دهد.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل وزن پایدار کمک می کند

میزان کالری مورد نیاز بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد که شامل غذاهای کم کالری و غنی از مواد مغذی مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم تغذیه

اعتدال یکی از ارکان اصلی برنامه غذایی سالم است و کنترل رژیم غذایی به شما کمک می کند از خوردن سالم لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین کند. غذاهای گیاهی نیز گرسنگی را به دلیل داشتن فیبر زیاد از بین می برند و میل شدید به خوردن را کاهش می دهند.

غلات کامل

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد سبوس دار ، آرد سبوس دار و بلغور ، می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل موجود در رژیم غذایی همچنین می توانند خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های مضر را محدود کنید

در حالی که چربی روشن است برنامه غذایی سالم ضروری است که ؛ باید از برخی انواع چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس به هر دلیلی نباید مصرف شوند. آجیل ، دانه ها ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع سالم چربی هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذا و اغلب به عنوان نگهدارنده یا طعم دهنده استفاده می شود. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، شیرینی ، سس سالاد ، میان وعده ها و غلات غنی از سدیم هستند. اجتناب از این غذاها می تواند سدیم را در رژیم غذایی شما محدود کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *