انتخاب و ذخیره سازی

شلغم تازه را می توان در تمام طول سال در دسترس قرار داد. با این حال ، ریشه های تازه و شیرین از اکتبر تا مارس به وفور به فروشگاه ها سرازیر می شوند. اندازه غده های کامل رشد شده حدود دو تا سه اینچ و وزن آنها بین 60 تا 250 گرم است.

غده های تازه معمولاً به صورت دسته ای با سبزیجات بالا یا بالای آن فروخته می شوند. در بازارها به دنبال غده های متوسط ​​، سفت و گرد باشید که عطر و طعم شیرین ملایمی را به ارمغان می آورند.

از ریشه های بزرگتر و بیش از حد بالغ خودداری کنید زیرا آنها سخت ، چوبی و فیبری هستند و بنابراین باعث ایجاد اشتها نمی شوند.

هنگامی که در خانه هستید ، سبزیجات بالایی را از ریشه جدا کنید زیرا سبزیجات مواد مغذی را از غده ها جدا می کنند.

ریشه ها را می توان برای چند هفته در سردخانه (32 تا 35 درجه فارنهایت) و رطوبت نسبی زیاد (95 درصد یا بالاتر) ذخیره کرد. از سبزیجات برتر در اسرع وقت استفاده کنید زیرا مواد مغذی را به سرعت از دست می دهند.

روش های تهیه و سرو

هم از ریشه و هم از سبزی بالای آن می توان در آشپزی استفاده کرد. ریشه ها را در آب سرد سرد بشویید تا ماسه ، خاک و هرگونه بقایای قارچ کش را از سطح خارج کنید. انتهای بالا و پایین را کوتاه کنید. در صورت جوان بودن ریشه ممکن است لایه برداری لازم نباشد. با این حال ، شلغم های بزرگ دارای پوست سخت هستند و نیاز به لایه برداری دارند.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • شلغم های جوان به دلیل طعم شیرین خود یکی از اقلام مورد علاقه سالاد خام هستند که با کلم ، جعفری ، هویج و چغندر تکمیل می شود.

  • مکعب های آن می توانند با سایر سبزیجات مانند سرمه ، سیب زمینی ، هویج در تهیه انواع خورش به خوبی مخلوط شوند.

  • شلغم خرد شده را می توان به مرغ ، گوسفند و گوشت خوک اضافه کرد.

  • برای تهیه پیش غذای خوشمزه ، برش های شلغم خام نوزاد را با زیتون و گوجه فرنگی گیلاس اضافه کنید.

  • مکعب های شلغم را می توان مانند سبزیجات دیگر مانند تربچه ، فلفل چیلی ، هویج در بسیاری از مناطق شمالی هند ، ایران و پاکستان ترشی کرد.
  • سبزیجات برتر با سایر سبزیجات و سبزیجات در سوپ ، کاری و خورشت استفاده می شود.

مشخصات ایمنی

خوردن شلغم و سبزیجات بالا از جمله در زنان باردار بسیار بی خطر است.

با این حال ، ریشه و سبزیجات بالای آن حاوی مقدار کمی اسید اگزالیک (0.21 گرم در 100 گرم) هستند ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات متعلق به خانواده Brassica ، که ممکن است به صورت سنگ اگزالات در کلیه ها و مجاری ادراری متبلور شود. در برخی افراد بنابراین ، افرادی که دارای سنگ اگزالات شناخته شده در مجاری ادراری هستند ممکن است بخواهند از آنها در غذا اجتناب کنند.

برای به حداقل رساندن خطر تشکیل سنگ ، به مردم توصیه می شود آب کافی برای حفظ خروجی طبیعی ادرار بنوشند. (سلب مسئولیت پزشکی).

≺≺ بازگشت به سبزیجات از جانب شلغمبه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

≺≺ بخوانید روتاباگا ارزش غذایی.

≺≺ بازگشت به صفحه نخست.

خواندن بیشتر:

  1. دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد صفحه سرطان- تغذیه برای کاهش خطر سرطان.

  2. پایگاه داده ملی تغذیه USDA.

  3. مراقب رشد باغ خود باشید- دانشگاه کشاورزی پسوند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *