خریداری کردن

ماهی تن زرد عمدتا تازه (ماهی کامل سرد ، کمر ، فیله) ، منجمد (ماهی کامل ، کمر) ، کنسرو شده و همچنین دودی فروخته می شود.

کشورهای اصلی فرآوری ماهی تن زرد عبارتند از تایلند ، فیلیپین ، اندونزی ، مکزیک ، اسپانیا و ایتالیا.

ایالات متحده ، ژاپن و اروپا کشورهای اصلی وارد کننده ماهی تن زرد هستند.

کنسرو ماهی تن با برچسب “پایدار” را در روغن زیتون بخرید. این ماهی بر خلاف “ماهی تن سبک” اسکای جک و “تن سفید” آلبالو به عنوان “تن ماهی سبک” به بازار عرضه می شود. برای فیله و استیک ، حداقل شماره 2 و بالاتر را خریداری کنید. Sashimi-grade No.1 است.

ذخیره سازی

ماهی تن آهی به سرعت خشک می شود ، بنابراین در یک ظرف آب بندی شده قرار دهید و آن را در قفسه پایینی یخچال خود ذخیره کنید. گوشت لحن تازه صورتی مایل به قرمز است اما وقتی منجمد می شود قهوه ای تیره می شود ، که خوب است.

استیک ماهی تن را در دمای زیر 40 درجه فارنهایت نگهداری کنید و باید ظرف 2 روز پس از خرید خورده شود. در غیر این صورت ، آن را در قسمت فریزر قرار دهید تا زمانی که آماده پختن آن باشید (تا 3 ماه).

موارد مصرف غذا

ماهی تن زرد (ahi) یکی از محبوب ترین و متنوع ترین غذاهای دریایی است. گوشت سفت آن طعم دارتر از بلبل و لاغرتر و مقرون به صرفه تر از Bluefin است.

کنسرو ماهی آهی معمولاً در روغن زیتون سیر غوطه ور می شود.

در اینجا برخی از ایده های خدمت رسانی وجود دارد:

  • آماده کردن آتش ماهی تن (دستور تهیه سالاد تن خام هاوایی). ماهی تن آهی درجه یک را به مکعب های کوچک برش دهید. در یک کاسه بریزید و پیاز ، پیاز سبز ، سس سویا ، روغن کنجد ، سس چیلی سس و دانه های کنجد را اضافه کنید.

  • تن ماهی تابه ای را با سبزی سالاد سرو کنید. زیاد پخت نکنید.

  • استیک ماهی تیره آه ماهی کبابی یک غذای محبوب در رستوران های ایالات متحده است. از آن به تنهایی یا در ساندویچ لذت ببرید.

  • ماهی تابه ماهی آمریکایی تهیه کنید.

  • بافت محکم و طعم ملایم آنها باعث می شود تا زرد رنگ برای ساشیمی ایده آل باشد.

  • ماهی تن آهی اغلب جایگزین ماهی تن دیگر می شود گوساله با سس ماهی تن (Piedmontese) ، یک غذای ایتالیایی که شامل گوشت گوساله سرد ، آنچوی ، کپر ، ساندویچ ، سس ، املت و تابه است.

مشخصات ایمنی

محتوای متیل جیوه ماهی تن زرد تازه/منجمد 0.354 PPM است ، و بنابراین ، به عنوان “انتخاب خوب” ماهی. FDA توصیه می کند که یک نفر (از جمله زنان باردار) می تواند 1 وعده در هفته از لیست “انتخاب خوب” (بزرگسالان 1 وعده = 4 اونس) بخورند.

برای مقایسه کنسرو ماهی تن ماهی بادام ماهی تازه و منجمد به ترتیب 0.350 PPM و 0.689 PPM جیوه وجود دارد.

با این حال ، برای زنان باردار ، FDA ایالات متحده مصرف فقط ماهی پخته را توصیه می کند. زنان باردار باید از خوردن ماهی خام خودداری کنند.

همچنین بخوانید ≻≻-

≺≺ ماهی قزل آلا سوکی حقایق تغذیه و مزایای سلامتی

≺≺ ماهی قزل آلا بروک حقایق تغذیه و مزایای سلامتی

≺≺ داشتن آفتاب حقایق تغذیه و مزایای سلامتی

≺≺ بازگشت به غذای دریایی از جانب حقایق تغذیه ماهی تن زرد و فواید سلامتیبه

خواندن بیشتر (پیوندها در پنجره جدید باز می شود):

  1. برگه های اطلاعات گونه ها -Thunnus albacares.

  2. ویژگی های بیولوژیکی ماهی -Thunnus albacares- بخش شیلات FAO.

  3. سطوح جیوه در ماهی تجاری و صدف.

  4. پایگاه داده ملی تغذیه USDA.

  5. اسیدهای چرب امگا 3: یک کمک ضروری.

  6. کنسرو ماهی تن- مقررات US-FDA.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *