داشتن پاهای لاغر و ضعیف، تاثیر خیلی منفی و بدی تو زیبایی اندام میذاره؛ به خصوص تو زیبایی اندام خانم ها. خیلیا به دنبال راهی هستن که پاهاشون رو چاق و زیبا کنن. به خصوص تو ناحیه ران پا که بیشتر از هر قسمت دیگه ای تو جذابیت و زیبایی اندام تاثیر داره. پیشنهاد ما به شما ورزش برای چاقی پا هستش. ما قصد داریم تا اینجا روش هایی بر مبنای ورزش برای چاق شدن پا رو بهتون معرفی کنیم.

حرکات ورزشی برای چاقی پا

تو دنیای امروزی که تکنولوژی و علوم مختلف خیلی پیشرفت کرده، شاید روشای زیادی برای چاقی پا وجود داشته باشه؛ اما همیشه به دنبال راهی ماندگار و بی ضرر باشین. خیلی مهمه که شما از چه راهی پاهای زیبا و خوش فرمی داشته باشین.

چون خیلی از روشایی که برای پرشدن ران پا به شما معرفی میشن، ممکنه برای سلامتیتون ضرر داشته باشن و یا خیلی دوام نداشته باشن. حالا ما میخوایم اینجا چند تا ورزش برای پرشدن پا بهتون معرفی کنیم تا شما بتونین با کمک این تمرینا و ورزش ها، پاهای زیبا و خوش فرمی داشته باشین.

• اسکوات پایین تنه

اسکوات پایین تنه به عنوان ورزش برای چاقی پا

یکی از ورزشایی که شما میتونین با انجام اون پاهای زیبا و خوش فرمی داشته باشین، اسکوات پایین تنه هستش. این حرکت کاملا مستقیم روی عضلات پاهای شما تاثیر میذاره و اونا رو درگیر میکنه. انجام حرکت اسکوات پایین تنه حسابی عضلات چهارسر ران و ماهیچه های ساق پای شما رو تقویت میکنه و شما میتونین با کمک این تمرین پاهای زیبا و پری داشته باشین.

برای انجام این تمرین شما باید پاهاتون رو به عرض شونه هاتون باز کنین و قسمت پشت و کمرتون رو کاملا صاف نگه دارین. حالا بهتره زانوهاتونو خم کنین تا به سمت پایین بیاین. دقت داشته باشین وقتی زانوهاتون خم میشه اصلا نباید پشتتون خم بشه و باید کاملا صاف باشه.

یه نکته دیگه هم اینه که وقتی تو حالت اسکوات قرار گرفتین اصلا نباید زانوهاتون از پنجه پاتون جلو بزنه. وقتی که حالت بدنتون صحیح شد، میتونین این تمرین رو چند بار پشت سر هم انجام بدین. هر بار که به سمت پایین میاین، باید چن ثانیه مکث کنین و بعد به حالت اولتون برگردین.

• حرکت لانچ

یکی دیگه از حرکتایی که به شما کمک میکنه پاهای چاق و زیبایی داشته باشین، حرکت لانچ هستش. این حرکت عضلات پاهای شما رو به خوبی تقویت میکنه و به حفظ تعادل بدنتون خیلی کمک میکنه. برای انجام حرکت لانچ شما باید بدنتون رو تو یه راستا قرار بدین و کاملا صاف بایستید.

حالا با پای سمت راستتون یه قدم بزرگ به سمت جلو بردارین. توجه کنین پای سمت چپتون باید سرِ جای خودش باشه و فقط پای سمت راستتون به سمت جلو بیاد. زانوی پای راستتون باید تو زاویه 90 درجه قرار بگیره و از پنجه پاتون جلوتر نزنه.

زانوی پای چپتون هم باید به زمین نزدیک بشه اما نباید به زمین برخورد کنه. وقتی این تمرین رو انجام دادین باید 10 ثانیه تو این حالت بمونین و بعد سرِ جای خودتون برگردین. حرکت لانچ رو میتونین برای هر پا 10 مرتبه انجام بدین.

ورزش برای چاقی ران پا

ورزش برای چاقی ران پا

تو بخش قبلی با یه سری ورزش برای چاقی پا آشنا شدیم. اینو بدونین که ورزش کردن شاید تاثیر فوری روی پرشدن پاهاتون نذاره، اما اگه اونو به یه سبک سالم از زندگیتون تبدیل کنین و مرتب انجامش بدین، مطمئن باشین خوش فرم ترین و زیباترین پاها مال شما میشه.

چون ورزش واقعا بدن رو تغییر میده. حالا ما میخوایم تو این بخش یه سری تمرین برای پرشدن پا به شما معرفی کنیم تا با استفاده از اونها بتونین ران پاتون رو خوش فرم و زیبا کنین.

معمولا پرشدن و خوش فرمی ران پا برای خانما اهمیت خیلی زیادی داره و باعث میشه هر لباسی رو که بپوشن، جذاب و زیبا به نظر برسن. حالا دیگه بهتره وقت تلف نکنیم و به سراغ معرفی این تمرینا بریم.

• انواع اسکوات- اسکوات گابلت

انواع اسکوات- اسکوات گابلت

تو بخش قبلی هم به اسکوات برای چاقی پا اشاره کردیم و گفتیم این ورزش برای پرشدن پا موثره. خوبه بدونین که اسکوات انواع مختلفی داره و همه اونها برای پرشدن ران پا و خوش فرمی ساق پا مفید هستن. تمرین اسکوات گابلت رو انجام بدین تا ران پاتون خوش فرم و زیبا بشه.

برای انجام این تمرین، مثل همون حرکت اسکواتی که بهتون گفتیم، فقط با این تفاوت که باید پاهاتون رو کمی بیشتر از عرض شونه ها باز کنین. اینجوری ماهیچه های چهار سر ران بیشتر درگیر میشن. نکته های تمرین اسکوات هم که فراموش نشه. اه بخواین شدت تمرین رو بیشتر کنین، میتونین یه دمبل تو دستتون بگیرین و با اون اسکوات رو انجام بدین.

• پلانک چرخشی

یکی دیگه از ورزش هایی که برای چاقی ران پا بسیار موثره، پلانک چرخشی هستش. این تمرین رو باید به این صورت انجام بدین که تو حالت پلانک قرار بگیرین. ساعد شما باید کاملا صاف روی زمین قرار بگیره و بعد از اینکه کل بدنتون رو تو یه راستا قرار دادین، وزن کل بدنتون رو با نوک انگشتان پا و ساعد که هر دو روی زمین قرار دارن، تحمل کنین.

حالا دست سمت چپتون رو از روی زمین بلند کنین و همینطور که کل بدتون رو میچرخونین، دستتون رو کاملا صاف به سمت بالا ببرین. چند ثانیه تو همین حالت بمونین. حالا دوباره دستتون رو همراه با چرخش کل بدن به سرِ جای اولش برگردونین و این کار رو برای دست بعدی و طرف بعدی بدنتون انجام بدین.

توجه کنین توی این تمرین باید بدن و پشتتون کاملا صاف باشه، زانوهاتون اصلا خم نشه و یا زمین رو لمس نکنه و به طور کلی شکمتون کاملا منقبض بشه. حتما دقت کنین تا این تمرین رو درست انجام بدین.

• پل باسن تک

پل باسن تک

پل باسن تک، یه ورزش برای چاقی پا و همینطور خوش فرمی باسن هستش. یعنی شما با انجام این تمرین، با یه تیر دو نشون میزنین. این تمرین رو باید به این صورت انجام بدین که پشتتون کاملا صاف روی زمین باشه و دست هاتون رو کنار بدنتون قرار بدین. زانوهاتون رو با فاصله از هم و در زاویه 90 درجه قرار بدین.

حالا به کمک یکی از پاهاتون و قدرت بالا تنه، یکی از پاهاتون رو کاملا صاف کنین و رو به جلو بالا ببرین. این کار رو باید با قدرت پایی که هنوز خم هست و عضلات شکمتون انجام بدین. این تمرین رو میتونین برای پرشدن و خوش فرم شدن پاهاتون انجام بدین.

• لانچ به طرفین

لانچ به طرفین

یه ورزش دیگه برای پرشدن پا، لانچ به طرفین هستش. این تمرین به چاق شدن و خوش فرمی ران پاتون کمک میکنه. برای انجام این تمرین شما باید صاف بایستید و دست هاتون رو روی قفسه سینه تون نگه دارید.نیم تنه شما باید کاملا صاف باشه. حالا پای سمت راستتون رو تا جایی که میتونین به سمت راستتون ببرید.

پاتون باید صاف باشه و اصلا زانوتون خم نشده باشه. حالا زانوی سمت چپتون باید تو زاویه 90 درجه قرار داشته باشه و وزن کل بدنتون رو تحمل کنه. زانو نباید از نوک پنجه پا بیرون زده باشه و شما باید این تمرین رو با حفظ تعادل انجام بدین.

یادتون باشه وقتی تو این حالت قرار گرفتین، چند ثانیه مکث کنین و بعد به حالت اولتون برگردین و این کار رو برای طرف دیگه هم انجام بدین. اگه بخواین شدت این تمرین رو بیشتر کنین میتونین از وزنه و هالتر هم استفاده کنین.

فیلم حرکات ورزشی برای چاق شدن پا

تا اینجا یه سری حرکت مفید و موثر برای چاقی پا بهتون معرفی کردیم. تمرینای زیادی در قالب ورزش برای چاقی پا هستش که شما میتونین ازشون استفاده کنین و پاهایی زیبا داشته باشین. اما نکته ای که لازمه تا بهش اشاره کنیم، این هستش که شما باید تمریناتونو درست انجام بدین.

ما بهتون پیشنهاد میکنیم اگه یه مبتدی هستین، حتما از فیلم حرکات ورزشی برای چاقی پا کمک بگیرین. در هر صورت ما هر چقدر هم که در حد عالی تئوری این ورزش ها رو براتون توضیح بدیم، بازم ممکنه تا یه جاهایی اشتباه کنین.
یادتون باشه اگه تمرینای ورزشی اشتباه انجام بشن، قطعا به عضلات و تاندون های بدن آسیب وارد میکنن و ممکنه شما دیگه هیچ وقت نتونین ورزش کنین.

پس بهتره تا اگه مبتدی هستین و در خصوص نحوه صحیح انجام تمرینات اطلاعاتی ندارین، حتما فیلمای آموزشی رو ببینین و با دقت به جزئیات توجه کنین. تو فیلمای آموزشی، نکات مهم و قابل توجه عنوان شده و شما حتی اگه هیچ آشنایی قبلی هم با ورزش و تمرینات ورزشی نداشته باشین میتونین با دیدن این فیلما خیلی خوب و عالی ورزش کنین.

خلاصه مقاله

ما تو این بخش یه سری ورزش برای پرشدن پا رو به شما معرفی کردیم. اکثر کسایی که اندام لاغری دارن، میخوان که پاهاشون چاق و خوش فرم باشه. مخصوصا خانما که به این موضوع حساسیت خاصی دارن.

ما سعی کردیم یه سری تمرینی که به پرشدن و عضله سازی پا کمک میکنه رو تو این بخش بهتون معرفی کنیم تا شما بتونین با این تمرینا، پاهای زیبا و خوش فرمی داشته باشین.
یادتون باشه که حتما باید این تمرینا و ورزش ها رو با دقت و به درستی انجام بدین. اگه مبتدی هستین و نمیتونین با مرور تئوری تمرینا، اونها رو به درستی انجام بدین، بهتره تا از فیلمای آموزشی کمک بگیرین و سعی کنین که ورزش ها و تمریناتتون رو به درستی انجام بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *