این هفته ایمیلی از یک شنونده جدید دریافت کردم که نوشت:

“من امسال پادکست شما را پیدا کردم و در حال کار روی قسمت ها هستم. در حال حاضر در قسمت های 2010 هستم. روشهای جدید و جالبی را برای بهتر غذا خوردن و احساس خوب ، وام گرفتن عبارات شما یاد گرفته ام. اخیراً یک ویدئو برای ویتامین U. آیا می توانید یک قسمت در مورد اینکه چیست و چرا برای شما مفید است بسازید؟ ”

پس از 13 سال پادکست Nutrition Diva ، مواد مغذی زیادی وجود ندارد که حداقل یکبار به آنها اشاره نکرده باشم. اما من هرگز در مورد ویتامین U. صحبت نکرده ام بیایید یک رکورد بسازیم


ویتامین U چیست؟

ویتامین U یک ویتامین واقعی نیست ، بلکه یک ترکیب حاوی گوگرد است که در کلم و سایر سبزیجات خانواده Brassica یافت می شود. (نام شیمیایی آن s-methylmethionine است.) در دهه 1950 ، این دارو به عنوان یک درمان م forثر برای زخم معده در نظر گرفته شد-به همین دلیل به آن ویتامین U گفته شد.

در آن زمان ما معتقد بودیم که زخم معده دردناک ناشی از استرس و غذاهای تند است. درمان استاندارد رژیم غذایی ملایم و آنتی اسیدها بود که تا حدی کمک کرد. اما بدیهی است که به اندازه آب کلم نیست. چندین مطالعه از آن زمان (از جمله یکی در میان زندانیان زندان سن کوئنتین!) نشان داد که نوشیدن آب کلم خام درد را بهتر تسکین می دهد و زخم ها را سریعتر از حد معمول درمان می کند.

امروزه ما می دانیم که در حالی که استرس و غذاهای تند مطمئناً می توانند علائم را تشدید کنند ، اگر قبلاً زخم داشته باشید ، در واقع باعث ایجاد زخم نمی شوند. پس او چه می کند؟

برخی از داروها می توانند به مخاط معده آسیب برسانند و اگر از یکی از این داروها استفاده می کنید ، این اولین مظنون خواهد بود. اما به غیر از این ، زخم ها تقریباً همیشه در اثر عفونت با h ایجاد می شوند. باکتری پیلوری درمان استاندارد یک دوره آنتی بیوتیک برای از بین بردن باکتری ها است که بسیار م –ثر است – ناگفته نماند که بسیار ناخوشایندتر از نوشیدن یک لیتر آب کلم خام در هر روز است.

ما همچنین دریافتیم که استفاده طولانی مدت از آنتی اسیدها می تواند پیامدهای ناخواسته زیادی از جمله افزایش خطر پوکی استخوان و شکستگی استخوان ، کمبود مواد مغذی و عفونت های روده ای داشته باشد. به نظر می رسد حفظ محیط اسیدی در معده نقش مهمی در سلامتی ما دارد. بنابراین به همان اندازه خوب است که ما دیگر زخم ها را با هم زدن شیر منیزیم درمان نمی کنیم.

همچنین بخوانید: چگونه از رفلاکس اسید جلوگیری کنیم

ویتامین U چه می کند؟

ما هنوز در مورد نحوه عملکرد s-methylmethionine برای درمان زخم ها-یا اینکه آیا هر چیز دیگری در آب کلم ممکن است بخشی از تأثیر آن باشد ، نمی دانیم. و اکنون که ما یک درمان بسیار موثر برای زخم ها داریم ، یافتن آن در اولویت تحقیقات قرار نگرفته است. اما هنوز افرادی هستند که ویتامین U را به عنوان یک تقویت کننده عمومی برای کبد و کلیه ، برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و حتی به عنوان یک ماده آرایشی و بهداشتی ترویج می کنند.

شواهد برای حمایت از این مزایا بسیار کمیاب است و عمدتاً شامل لوله ها و مطالعات روی حیوانات و چندین مطالعه کوچک ، گزارش نشده یا کنترل نشده بر روی انسان است. به نظر من ، تقریبا هیچ مدرکی (بدون در نظر گرفتن ایمنی و دوز) برای توصیه مصرف ویتامین U به عنوان مکمل غذایی وجود ندارد. اما شواهد زیادی وجود دارد که از مزایای خوردن سبزیجات از خانواده کلم حمایت می کند.

چه غذاهایی حاوی ویتامین U هستند؟

سوتین ها شامل انواع کلم ، کلم بروکلی ، جوانه بروکسل و کلم هستند. علاوه بر غنی بودن از s-methylmethion ، مواد مغذی سرشار از ویتامین A ، C ، K (که به ساخت استخوان های سالم کمک می کند) و اسید فولیک است. گلوکوزینولات ها – ترکیباتی که در برابر سرطان محافظت می کنند – کمی منحصر به فرد در خانواده براسیکا هستند. برزیک ها حاوی سایر ترکیبات حاوی گوگرد هستند که فواید مختلفی برای سلامتی دارند. می دانید که من واقعاً به غذاهای فوق العاده اعتقاد ندارم ، اما اگر باور کنم ، برنج در بالای لیست قرار می گیرد.

و راههای زیادی برای لذت بردن از آنها وجود دارد. می توانید آنها را به صورت خام (سالاد کلم ، کسی) بخورید ، سرخ کرده (کلم بروکلی و بروکسل به این ترتیب عالی هستند) ، خشک شده (مانند چیپس کلم) ، جوانه زده (شیدایی چند سال پیش با کلم بروکلی را به خاطر بسپارید؟) یا حتی جعلی اگر دوست دارید با این حال ، من فکر می کنم شما با خوردن سبزیجات خود به جای نوشیدن آنها ، فواید بیشتری خواهید داشت.

همچنین ببینید: آب میوه: یک عادت سالم یا بمب قند خون؟

اگر سعی می کنید هر روز پنج وعده سبزیجات بخورید (و امیدوارم که بخورید) ، سعی کنید حداقل یکی از این وعده ها از خانواده Brassica باشد. در اینجا برخی از دستور العمل های مورد علاقه من برنجی وجود دارد:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *