استقرار دفتر وزارت خارجه و پلیس بین المللی، تسهیلگر امور اقتصادی است


به گزارش رکنا ازقزوین، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین و سرلیست ائتلاف اتحاد پیشرو درجمع خبرنگاران افزود: تلاش شد تا یک دیپلمات قابل وارد قزوین شود(عمیدی) و کمک کردیم تا فضای مناسبی برای فعالیت این نمایندگی تامین شود و اولین کسانی که از خدمات بین الملل نمایندگی دفتر وزارت امور خارجه بهره می برند همین فعالان اقتصادی هستند و بدون تردید استقرار این دفتر دستاوردهای داخلی و خارجی بسیاری برای ما در آینده خواهد داشت و می تواند تسهیل گر دعوت از هیئت های خارجی بازرگانی نیز باشد.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۸_۰۴-۲۸-۴۴ (3)

وی اظهارداشت: امروز اگر سرمایه گذار خارجی ببیند در اتاق بازرگانی قزوین یک نمایندگی وزارت خارجه هم دایر شده حتما با اعتماد به نفس بالاتری وارد استان می شود ودر کنار آن راه اندازی پلیس بین الملل به ما کمک خواهد کرد تا مشکل فعالان اقتصادی در برخی مواقع که با بازرگانان خارجی ایجاد می شود حل شده و یا از کلاهبرداری های خارج از مرزها پیشگیری کند و این موارد از ابزارها و امکانات خلق ثروت خواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز صنایع فولادی که ادعا می‌کنند چند میلیون دلار صادرات کردند، باید بگویند که چقدر از این صادرات خود را در استان قزوین و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کردند و صادرات آنها برای استان قزوین حاصل چندانی نداشته است. ضمن اینکه این صنایع فولادی با این همه سود دلشان نمی‌خواهد پول آب و گاز را پرداخت کنند. هر مدیری هم از آنها پول خدمات دولتی را طلب می‌کند، تهدید می‌کند که 2 هزار نفر کارگر را جلوی استانداری می‌آوریم.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۸_۰۴-۲۸-۴۳ (2)

وی با اشاره به مصرف بالای برق و آب در صنایع فولادی افزود: امروز در کشورهای توسعه‌یافته صنایع فولاد وجود ندارد و اگر کارخانه‌های فولاد را ببنیدیم و برق و گاز مجانی که به آنها می‌دهیم و منابع آبی که این صنایع از بین می‌برند را حفظ کنیم، سودش به مراتب برای مردم و نه برای یک قشر خاص که سودهای آنچنانی می‌برند، بیشتر است.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۸_۰۴-۲۸-۴۴ (2)

بخشنده با بیان اینکه مخالف استقرار صنایع فولادی در استان قزوین هستیم، گفت: همه شاهد بودیم که بهمن‌ماه چه میزان آلودگی در استان قزوین بود. به طوری که هوا خوب می‌شد، اما بعد از 48 ساعت به قدری خطرناک می‌شد که مدارس را تعطیل می‌کردند و یکی از عوامل آلودگی هم فعالیت صنایع آلاینده مانند صنایع فولادی است و باید صنایع دوستدار محیط زیست را جایگزین چنین صنایعی کنیم.

وی در خصوص علت مشارکت در توزیع کمک های مومنانه و مسئولیت های اجتماعی در ایام کرونا که مورد انتقاد برخی قرار گرفته اظهارداشت: کشور شرایط سختی را در دوران کرونا تجربه کرد و در این بحران همه مسئولیت داشتیم به کمک هم نوعان خود بشتابیم و تامین هزینه کمک های مومنانه، خرید ونتیلاتور و وسایل مبارزه با کرونا یک حرکت انسان دوستانه و بر اساس مصوبات اتاق بود و امروز افتخار می کنیم در این حرکت خیرخواهانه و انسان دوستانه شرکت کرده ایم و نجات بخش جان انسانها بوده ایم.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۸_۰۴-۳۱-۱۲

بخشنده تصریح کرد: کمک به زلزلزه زدگان و سیل زدگان و حوادث طبیعی نیز در همین راستا صورت گرفته و اگر در این زمینه کوتاهی می کردیم امروز شرمنده شما فعالان اقتصادی و مردم بودیم.

بخشنده در ادامه گفت: حرکت به سمت استفاده از هوش مصنوعی، کمک به استقرار صنایع سبز و دوستدار محیط زیست و کمک به سلامت مردم و تحقق اتاق نسل چهارم از مهمترین رویکردهای ما در دوره بعدی مدیریت اتاق است که در صورت اعتماد اعضا و رای به این ائتلاف می توانیم این اهداف را محقق کنیم.

وی از رسانه ها نیز بعنوان ابزاری کارآمد و موثر برای پیشبرد اهداف اتاق بازرگانی یاد کرد و افزود: حضور خبرنگاران متخصص و حرفه ای و توانمند در کنار اتاق حتما می تواند به تحقق اهداف اتاق بازرگانی کمک کند و در دور آینده تعامل بیشتری با خبرنگاران خواهیم داشت.

وی اظهارداشت: در سیل دلفان لرستان ورود کردیم و ۲۸ واحد مسکونی احداث کردیم و با همین مسئولیت اجتماعی به۲۶۰۰ پرستار که شبانه روز در خدمت شما مردم بودند هدیه دادیم و قدردانی کردیم و از شما خبرنگاران می پرسیم کجای این کار ایراد دارد؟ و کمک به بیمار کرونایی چه اشکالی دارد و یقین بدانید همه فعالان اقتصادی با روحیه انسان دستی که دارند حتما هم موافق این کار بودند ضمن این که ما برای این امور نیز مصوبه داریم و مجاز به این کار هستیم سوال در مورد این که چرا این کمک ها صورت گرفته شان و ارزش اتاق و اعضای آن را پایین می آورد.

بخشنده افزود: ضمن این که همه تصمیمات ابتدا در هیئت رئیسه مطرح شده و پس از موافقت اعضا اجرا می شد و صورت مالی  تشکل ها هر سال پس از حسابرسی به هیئت نمایندگان ارائه می شود و همه چیز شفاف و روشن است.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۸_۰۴-۲۸-۴۴ (4)

وی گفت: امروز برخی اتاق های بازرگانی سرمایه های خود را بعنوان سپرده در بانک می گذارند و سود می گیرند ولی ما در یک حرکت خداپسندانه و انسان دوستانه این سرمایه را در امور خیریه هزینه کردیم البته این اقدام با صرفه جویی در برخی امور صورت گرفت و برای نمونه برخی کارها را به پیمانکار ندادیم تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۸_۰۴-۲۸-۴۴ (5)

بخشنده افزود: شرکت های بزرگ مالیاتی در استان داریم که حق سه در هزار خود را در تهران پرداخت می کردند که با شناسایی تعدادی از آنها تلاش شد این سرمایه ها را وارد قزوین کنیم و چون تخصص خلق ثروت داریم خوشبختانه این کار انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین در ادامه تصریح کرد: وقتی فعالیت خود را در اتاق بازرگانی قزوین در چهار سال پیش آغاز کردیم استراتژی ما این بود که اتاق را به محور تصمیم سازی های اقتصادی تبدیل کنیم و هدف دیگری که ترسیم شد تکمیل ساختمان جدید اتاق بازرگانی بود که به آن دست یافتیم.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در روزهای آخر این دوره، بزرگترین ساختمان اتاق های بازرگانی سراسر کشور در قزوین افتتاح شد که زیباتر و کارآمدتر از اتاق بزرگ ایران است و این ظرفیت می تواند بسیاری از نیازهای اتاق بازرگانی در سالهای آینده را تامین کند.

بخشنده بیان کرد: این ساختمان با 11 هزار و 500 مترمربع زیربنا با همراهی اعضای اتاق بازرگانی ساخته شده و امروز ارزش افزوده بسیار بالایی دارد که متعلق به همه فعالان اقتصادی است و افتخار استان محسوب می شود.

عضو «ائتلاف اتحاد پیشرو» یادآورشد: راه اندازی شورای حل اختلاف و پایش صدور کارتهای بازرگانی موجب شد تا حتی در یک کارت بازرگانی تخلفی صورت نگیرد و کسانی که اهلیت و شرایط لازم را نداشتند نتوانستند کارت  دریافت کنند که این موضوع خود موجب مخالفت ها و بروز مشکلاتی شد اما در مقابل آن ایستادگی کردیم.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۸_۰۴-۲۸-۴۳

وی بیان کرد: در مواردی یک کارت بازرگانی تا ۸ میلیارد تومان به فروش می رفت و ما از این تخلف جلوگیر و برای آن هزینه نیز پرداخت کردیم اما رسالت خود را انجام دادیم.

بخشنده اظهارداشت: برای تجلیل از قهرمانانی که در عرصه مدافعان سلامت و حافظان اجتماعی هستند و کمتر کسی آنهارا می بیند نیز برنامه داشتیم و برای نمونه از آتش نشانان قهرمانی که حریق چرم شهر در بویین زهرا را مهار کردند مراسم تجلیل برگزار کردیم و بیادشان بودیم و از پرستاران قهرمان که در دوران کرونا جان خود را به خطر انداختند تا دیگران سلامت باشند نیز تجلیل شد.

وی اضافه کرد: ضمن این که این ساختمان متعلق به اعضای اتاق بازرگانی است و اگر ما هم نبودیم ارزش اقتصادی آن به اعضا تعلق دارد که یک حرکت و عملکرد ارزشمند و درخشان در این دوره محسوب می شود.

بخشنده تصریح کرد: وقتی وارد اتاق بازرگانی شدیم در شرایط کرونا و تغییر دولت بودیم و امروز یک کارنامه درخشان داریم و از یک خانه مسکونی به یک مجموعه زیبا و آبرومند نقل مکان کرده ایم و  کارهای بزرگی انجام شده که با تلاش یک تیم منسجم و تعامل دوستانه این موفقیت حاصل شده است.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: ساختار اقتصادی کشور مشکل دارد و تصمیمات یک شبه همکاران ما را دچار  چالش می کرد و هر وقت طرح جدیدی ارائه می کردیم مخالفت می شد اما ایستادگی کردیم تا سنت شکنی کنیم و خوشبختانه با افتخار اذعان می کنیم که در این دوره ریل گذاری خوبی شده است.

وی اظهارداشت: اگر نکته ای و شبهه ای برای اعضای اتاق وجود دارد آماده پاسخگویی هستیم و هر چقدر سوالات  چالش برانگیز باشد استقبال می کنیم تا هر ابهامی هست برطرف شود تا شما درست تصمیم بگیرید و رای خود را به کسانی بدهید که بتوانند اتاق را در مسیر تعالی و پویایی هدایت کنند.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۸_۰۴-۳۱-۱۲ (2)

بخشنده تصریح کرد: در پاسخ به سوالات صنعتگران و تولیدکنندگان حتما واقعیت ها را مطرح می کنیم و شفاف و بدون جنجال در مقابل اعضا با افتخار از کارهایی گزارش می دهیم که امروز در کشور شاخص شده و اگر کارهایی مغفول مانده نیز در دوری بعدی می تواند به سرانجام برسد.

لیلا بیگدلی/قزوین