برنامه رژیم لاغری کتوژنیک [نسخه کامل] – Ketogenic

در رژیم کتو سراغ پنیرهایی با چربی زیاد و کربوهیدرات کم یک نمونه رژیم کتوژنیک بروید. بااینحال در رژیم کتوژنیک با کمتر خوردن و القای کتوز بدن راحتتر به سراغ ذخایر انرژی خود میرود و در بین وعدهها پرانرژی باقی میماند. اغلب چربیهای غذایی، از مولکولهایی به نام «تریگلیسرید با زنجیرهی بلند» تشکیل شدهاند؛ بااینحال تریگلیسریدهایی با زنجیرهی متوسط (امسیتی) که از اسیدهای چرب با زنجیرههای کربنی کوتاهتر ساخته شدهاند، ویژگی کتوژنیک بیشتری دارند.

برنامه رژیم کتوژنیک

این غذا از نان تورتیلای پختهشده از آرد ذرت یا گندم تشکیل میشود که با مواد مختلفی آن را پر میکنند؛ از گوشت گرفته تا مرغ و غذای دریایی و سبزیها و حتی پنیر. همه غلات عمدتاً از کربوهیدرات ها تشکیل شده اند، بنابراین ساده ترین و بهترین راه برای مصرف کم کربوهیدرات این است که از مصرف غلات به طور کامل اجتناب کنید. پس میتوان گفت که فقط یک راه حل وجود ندارد. Th is ᠎post has be᠎en g᠎enerat ed ​by ​GSA ᠎Content Generato᠎r DE MO!

مجاز های کتوژنیک

رژیم اولیهی درمانی که در صرع کودکان بکار میرود، فقط آن اندازهای پروتئین دارد که برای رشد و ترمیم بدن و تأمین کالری لازم برای تناسب قد و وزن در آن سن، کافی باشد. انرژی کربوهیدرات ذخیرهشده بدن (گلیکوژن) فقط برای چند ساعت ورزش شدید کافی است؛ اما ذخایر چربی شما انرژی کافی برای هفته ها ورزش را فراهم میکند. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردن آن لازم است از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالا است (مثلاً میوهها و سبزیهای نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد. Post has been c reated  by GSA Content​ Generator Dem᠎oversion!

آیا رژیم کتوژنیک باعث ریزش مو میشود؟

در مقابل، رژیم کتوژنیک به دلیل محتوای فوقالعاده بالای چربی آن و پروتئین متوسط متمایز است. مطالعهی دیگر روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع دوم نشان داد که کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکردند بهطور متوسط در طی یک دورهی ۲ ساله، چیزی حدود ۱۲ کیلوگرم وزن کم کردند. در یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل استفاده میشود که غنی از تریگلیسریدهای زنجیرهی متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند.

در طول فاز ابتدایی رژیم اتکینز شما کربوهیدرات خالص (منظور کربوهیدراتی می باشد که مقدار فیبر را از آن کم کرده باشید) را بین ۳۰ تا ۵۰ گرم نگه می دارید. منتهی به شما ایدهای میدهد که به وسیلهی آن میتوانید بفهمید که کربوهیدرات داخل غذا با چه سرعتی به گلوکز تبدیل میشود. برای اینکه کاهش وزن نداشته باشم چه توصیه ای دارید؟ به نظر میرسد که دو سه کیلو وزن کم کردن در ماه یک هدف بسیار ساده است که میتواند،عملی شود و همچنین روی بدن شما نیز نشان داده شود پس قبل از اینکه تارگت نهایی را تعیین کنید خوب فکر کنید.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

همچنین میتوانید سیبزمینی سرخشده را با سبزیها عوض کنید و بهجای آن آووکادو، پنیر، بیکن یا تخممرغ اضافه کنید. در میانهی دههی ۹۰ میلادی، جیم آبراهامز که پسرش از صرع شدید و مقاوم به درمان رنج میبرد و با این روش بهخوبی درمان شده بود، با تأسیس «بنیاد چارلی» به ترویج دوبارهی آن پرداخت. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد، کمک کند.

خرید کیک کتوژنیک

مطالعات اکنون نشان داده است که رژیم غذایی میتواند برای انواع مختلفی از شرایط مختلف سلامتی مزایایی داشته باشد. مطالعات انجام شده نشان میدهد که روغن لیمو میتواند باعث ایجاد تمرکز گردد و هوشیاری فرد را نیز افزایش دهد. همچنین چربی را به کتون در کبد تبدیل میکند که میتواند انرژی مغز را تأمین کند. افراد بعد از محاسبه شاخص توده بدنی یا BMI خود، با توجه به میزان اضافه وزنی که دارند؛ سعی می کنند بهترین نوع رژیم لاغری را انتخاب کنند. در این نوع رژیم غذایی، همیشه سعی کنید سبزیها و گوشت را به مدت طولانی چرخ کنید؛ زیرا هر نوع مواد مغذی و فواید مختلف سلامتی را فراهم میکند.

کاهش وزن با کتوژنیک

این موضوع یک مزیت مهم در این رژیم است؛ زمانیکه رابطهی بین وزن و دیابت نوع دوم را در نظر میگیریم. یک مطالعهی کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دوم همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت ۹۰ روز، بهطور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را که اندازهگیری مدیریت قند خون در طولانیمدت را بر عهده دارد، کاهش میدهد. ۴ رقم آخر شماره کارتی که با آن پرداخت کردهاید را وارد کنید. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کاهش سرعت پیشرفت آن کمک کند.

[catlist name= post_type=”post”]

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

تحقیقات نشان داده سرکه سیب با کاهش سرعت خالی شدن معده، از گرسنگی جلوگیری میکند. برای اینکه بتوانید چاقی را درمان کنید ابتدا باید با چاقی کامل و صحیح آشنا شوید. حتی میتوانید برای دسر نیز یک تخته پنیر مخلوط یا انواع توتها را با خامه سفارش بدهید. در رستورانهای مکزیکی نیز میتوانید از هر نوع گوشتی با پنیر اضافی، گوآکامول، سالسا و خامهی ترش لذت ببرید. میتوانید این نوع غذاها را سفارش بدهید و هر نوع غذای پر کربوهیدرات را با سبزیهای اضافی جایگزین کنید.

بیشتر رستورانها نوعی غذای گوشتی یا ماهی تهیه میکنند. به مواردی که در ادامه مطرح میشود توجه کنید تا بیشتر متوجه این موضوع شوید. با توجه به اینکه این چربیهای اضافه، ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲ و پیش دیابت دارند، میتوان نتیجه گرفت که این رژیم، برای افراد دیابتی خوب است.منظور از سندروم متابولیک، مجموعهای از عوامل خطر مثل فشار خون بالا، سطح افزایش یافته انسولین، چربی اضافی در اطراف شکم و افزایش چربی خون است که با هم اتفاق میافتند و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و دیابت را افزایش میدهند.

زمانی که تولید گلیکوژنها بیش از حد معمول شد، کبد مجبور میشود گلوکز اضافه را به چربی تبدیل کند. رژیم غذایی کتوژنیک میتواند مقدار قند خون و انسولین را تا حد زیادی کاهش دهد و از این نظر فواید زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند؛ مسئلهای که ممکن است نقشی اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. برنامهریزی برای وعدههای غذایی شما از قبل نیز ممکن است مفید باشد و به شما کمک کند در وقت اضافی در طول هفته صرفهجویی کنید.

برای مثال و برای کمک به شروع کار، در اینجا یک نمونه از برنامه غذایی رژیم کتوژنیک به مدت یک هفته آورده شده است. از خوردن غذاهایی فرآوری شده رژیم غذایی لاغری سریع با چربی و قند و الکل پرهیز کنید، با میوه ها و سبزیجات تازه شروع کنید، به آرامی سایر غذاها را نیز وارد برنامه غذایی خود کرده و مقدار هر وعده های غذایی تان را افزایش دهید. این امر میتواند مهار ولع مصرف و پایبند بودن به برنامهی غذایی را بسیار آسان کند.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

تبادل نظر درباره رژیم کتوژنیک

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

آسیبهای مغزی: برخی تحقیقات نشان میدهد که این رژیم غذایی میتواند نتایج صدمات مغزی را بهبود بخشد. در این قسمت، بخشی از این موارد را بررسی میکنیم. با زومیت همراه باشید تا برنامهی وعده غذایی کتو به مدت یک هفته را بررسی کنیم. شما به زودی رژیم غذایی کتوژنیک را به دوستان و خانواده توصیه خواهید کرد! هنگامی که وقت کافی ندارید به وعدههای غذایی کتو یخزده سالم نگاه کنید هنگام رفتن به میهمانیهای اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستانتان، ممکن است بخواهید غذای خود را بیاورید. تاکو، غذای سنتی مکزیک است.

بهطور خلاصه میتوان گفت در دورههای رژیم کتو حتی اگر قراری در رستورانها داشتید نیز میتوانید یک غذای مبتنی بر گوشت، ماهی یا تخم مرغ انتخاب کنید. کربوهیدراتها بد یا خوب نیستند اما اگر مقدار زیادی غذا با شاخص گلیسمی بالا بخورید، ممکن است تولید انسولین را افزایش بدهید که منجر به افزایش وزن و در بدترین حالت دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی میشود. بنابراین بهترین روش لاغری، روشی است که بتوانند تنوع و میزان لازمه از همه ی نیازهای روزانه را را تا حدودی برآورده کند. هفته پنجم به بدن شما کمک می کند تا از مرحله شوک ناگهانی بیرون بیاید.

انواع غذاهای کتوژنیک

[arpw limit=”10″]

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک

به مدت ۲ هفته باید به هیکل شخصی زمان بدهید به همان اندازه همراه خود سیستم جدید چربیسوزی انطباق پیدا تدریجی. رژیمهای غذایی باید در کنار کاهش وزن، روی سلامت کلی بدن تاثیر مثبت بگذارند، مانند رژیم دش با رتبه 2 یا رژیم مدیترانهای که رتبه 1 است. همچنین در دورههای رژیم کتو، وعدههای غذایی مبتنی بر تخممرغ نیز مانند املت یا تخممرغ و بیکن، گزینهی مناسبی است. در صورت گرسنگی در میان وعدههای غذایی دورههای رژیم غذایی کتوژنیک، میتوان از وعدههای سالم و تأییدشدهای که توسط کتو تأیید شده است استفاده کرد.