در حالی که استروژن بالا یک علت شایع علائم هورمونی است، بسیاری از زنان در دوران پیش از یائسگی (و یائسگی) نیز با استروژن پایین دست و پنجه نرم می کنند. این هرگز یک چیز نیست، اما گاهی اوقات مکمل های استروژن پایین می توانند کمک کنند! و اگر متوجه افزایش وزن در اطراف باسن و ران خود شده اید، قطعاً می تواند به سطوح پایین استروژن از زمان استروژن مربوط باشد.


در حالی که استروژن بالا یکی از علل شایع علائم هورمونی است که بسیاری از زنان در دوران پیش از یائسگی (و یائسگی) نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند استروژن کم. این هرگز یک چیز نیست، اما گاهی اوقات مکمل های استروژن پایین می توانند کمک کنند!

و اگر متوجه افزایش وزن در اطراف باسن و ران خود شده اید، قطعاً می تواند مربوط به سطوح پایین استروژن باشد زیرا استروژن متابولیسم گلوکز و چربی را تنظیم می کند.

آیا با استروژن پایین دست و پنجه نرم می کنید؟

در اینجا تجربه من با استروژن پایین است .

علائم استروژن کم عبارتند از:

flases داغ ❖ عرق شب ❖ خشکی واژن ❖ مقاربت دردناک ❖ عفونت های مکرر مثانه (UTI) ❖ بی اختیاری ادرار ❖ مه مه ugration ❖ فراموشی ❖ غلظت ضعیف ❖ افسردگی ❖ اضطراب ❖ اضطراب به راحتی گریه می کند ❖ insomnia ❖ ❖ thating ❖ thaning موهای صورت ❖ خشکی پوست ❖ افزایش وزن ❖ درد مفاصل

برای کمک به افزایش سطح استروژن به طور طبیعی چه بخوریم

▶️غذاهایی با مقادیر بالای فیتواستروژن: دانه کتان، دانه کنجد، جو، ارزن، کینوا، حبوبات/لوبیا، جوانه لوبیا، آجیل، زردآلو خشک، هلو، خرما، آلو، شاه توت، انار، سیر، رازیانه، سیب زمینی شیرین، یوکا، مارچوبه، کلم بروکلی ، پیاز، جوانه یونجه، آویشن، جعفری و زردچوبه.

▶️چربی های سالم: روغن نارگیل، روغن زیتون، آووکادو، آجیل، دانه‌ها، گوشت علف‌زده/پرورش در مرتع، ماهی صید شده وحشی و غیره.

▶️دانه کتان آسیاب شده: کتان حاوی مقادیر بالایی لیگنان است و می تواند به افزایش استروژن یا تسکین علائم کمبود استروژن کمک کند. در مطالعات، دوز 30 گرم (4 قاشق غذاخوری) در روز برای گرگرفتگی موثر است. احتیاط: اگر تستوسترون نیز پایین است، توجه داشته باشید که کتان می تواند SHBG را افزایش دهد، که می تواند تستوسترون را متصل کرده و تستوسترون آزاد را کاهش دهد. اینجاست که آزمایش هورمونی می تواند به ویژه مفید باشد!

▶️انواع غذاهای سرشار از منیزیم: منیزیم در ساخت هورمون های استروئیدی از جمله استروژن نقش دارد. یک مطالعه نشان داد که منیزیم گرگرفتگی را تا 50 درصد کاهش می دهد. برخی از غذاهای سرشار از منیزیم عبارتند از اسفناج. تخمه کدو تنبل، آووکادو، دانه کنف، چارد سوئیسی، شکلات تلخ، بادام، بادام هندی، ماهی خال مخالی و موز.

▶️غذاهای مختلف سرشار از ویتامین B – به ویژه ویتامین B12، B6 و فولات – به عنوان عوامل کمکی در تولید استروژن عمل می کنند. در یک مطالعه، دادن ترکیبی از ویتامین B12، ویتامین B6، فولات و ویتامین C به زنان یائسه دارای اضافه وزن منجر به افزایش استروژن شد. برخی از منابع اصلی ویتامین B عبارتند از: گوشت (به ویژه جگر)، غذاهای دریایی، مرغ، تخم مرغ، محصولات لبنی، حبوبات، سبزیجات برگ دار، دانه ها و مخمرهای مغذی.

برنامه غذایی هورمونی رایگان برای سلامتی

مکمل هایی برای کاهش استروژن

زنانگی PRO-PERI (Symphony Natural Health): این مکمل هیچ هورمونی را به بدن وارد نمی کند، بلکه محور HPA را تغذیه می کند (کاهش استرس) و از تولید هورمون بدن پشتیبانی می کند. از تعادل هورمونی، هورمون های آدرنال و سطح انرژی پشتیبانی می کند، گرگرفتگی و تعریق شبانه را کاهش می دهد. همچنین از میل جنسی، خلق و خو و چشم انداز بهبود یافته به زندگی پشتیبانی می کند، از وزن بدن سالم حمایت می کند و از سطح کلسترول و تری گلیسیرید سالم در محدوده طبیعی حمایت می کند. این یک محصول فوق العاده است که من شخصا و همچنین بسیاری از مشتریانمان از آن استفاده می کنم.

کوهوش سیاه (کاپسولاسیون خالص): کوهوش سیاه بیشتر برای علائم حوالی و یائسگی از جمله تعریق شبانه، گرگرفتگی، خشکی واژن، تپش قلب، وزوز گوش، سرگیجه، اختلالات خواب، عصبی بودن و تحریک پذیری استفاده می شود. من شخصاً نتایج خوبی از این مکمل گرفته ام و اغلب آن را به مشتریان خود توصیه می کنم.

فیتوآست ترکیب (Wise Woman Herbals): گیاهان این فرمول به طور سنتی برای حمایت از عملکرد طبیعی غدد استفاده می شود، اما آنها حاوی استروژن نیستند. حاوی cimicifuga racemosa (کوهوش سیاه)، Angelica sinensis (dong quai)، Foeniculum vulgare (رازیانه تلخ) و Medicago sativa (یونجه). اگر با استروژن پایین و سایر علائم یائسگی دست و پنجه نرم می کنید، این محصول عالی دیگری است که باید امتحان کنید.

آیا برای کاهش استروژن باید مکمل ها را امتحان کنید؟

اگر علاقه مند به امتحان هر یک از محصولات فوق هستید، قبل از معرفی هر مکمل جدیدی به روال خود، حتما با پزشک یا پزشک خود صحبت کنید.

و، به یاد داشته باشید، این هرگز یک چیز نیست.

بدن و تخمدان ما بین 90 تا 100 روز طول می کشد تا به درمان های گیاهی پاسخ دهد، بنابراین با رژیم غذایی و عادات خود سازگار باشید. و مهمتر از همه، با خودتان و روند کار صبور باشید. قبل از اینکه واقعاً متوجه تفاوت در علائمم شدم، 60 روز خوردن بسیاری از غذاهای بالا و مصرف این مکمل‌های استروژن کم طول کشید.

شما می توانید این سه محصول را در داروخانه آنلاین من در قسمت موارد دلخواه هورمون من پیدا کنید. فقط یک حساب کاربری ایجاد کنید، وارد شوید، و به موارد دلخواه من نگاه کنید. اگر نتوانستید چیزی را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، فقط پاسخ به این پیام را بزنید، و من می‌توانم به شما توصیه‌ای بفرستم.