رژیم غذایی کتوژنیک؛ راهنمای جامع برای تازهکاران

نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری در مطالعه دیگری گزارش شد 85% از کودکانی كه رژیم غذایی کتوژنیک کلاسیک دریافت کردند، در مقایسه با فقط حدود نیمی از کودکانی كه رژیم اصلاح شده اتكینز گرفتند، با کاهش قابل توجهی در تعداد تشنجها روبهرو یک نمونه رژیم کتوژنیک شدند. شما اگر طولانی مدت از این رژیم استفاده کنید و ویتامین های خود را تامین نکنید دچار ریزش مو خواهید شد. میتیسرجید در سال ۱۹۵۹ ساخته شد و اولین تریپتان، سوماتریپتان، در سال ۱۹۸۸ تولید شد. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند.

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد

کاهش وزن با کتوژنیک اگر بین خرمای

تازه یا خشک برای استفاده در رژیم کتو انتخاب میکنید، احتمالاً بهتر است خرمای تازه را مصرف کنید. با توجه به محدودیت مصرف کربوهیدرات در رژیمهای کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک، باید مصرف خرما را کنترل کنید تا مصرف کربوهیدرات در طول روز از حد استاندارد عبور نکند. به دلیل این اثرات محافظت کننده عصبی ، سؤالاتی در مورد مزایای احتمالی سایر اختلالات مغزی مانند پارکینسون ، آلزایمر ، مولتیپل اسکلروز ، اختلالات خواب ، اوتیسم و حتی سرطان مغز مطرح شده است. علاوه بر این ، ممکن است در ابتدا برخی از بیماران کمی احساس خستگی کنند ، در حالی که برخی ممکن است دچار بوی بد دهان ، حالت تهوع ، استفراغ ، یبوست و مشکلات خواب باشند. Th​is con te᠎nt has  be en wri tten by G SA C​on tent  G​en​erat᠎or​ D emoversi on.

فروشگاه کتوژنیک در اصفهان

در حالی که بسیاری از میوهها به دلیل محتوای کربوهیدرات بالایی که دارند برای قرار گرفتن در رژیم کتو بسیار چالش برانگیز هستند، این بدان معنا نیست که شما باید برای همیشه از میوهها اجتناب کنید. از 65 درصد چربی، 30 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات شروع کنید، برای شروع هفته اول کربوهیدراتها را زیر 20 گرم نگه دارید و سپس به آرامی کربوهیدراتها را افزایش دهید تا زمانی که به سطح مطلوب دست پیدا کنید، جایی که بهترین احساس را دارید در حالی که همچنان کتوزیس را حفظ میکنید.

رژیم کتوژنیک و سرطان

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

انواع صبحانه در رژیم کتوژنیک

[

ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

دستیابی به ترکیبی صحیح و مناسبی از سه ماده غذایی اصلی یعنی چربی، پروتئین و کربوهیدرات است. این میزان کربوهیدرات بسیار کمتر از 100 گرم خرما است که حاوی 75 گرم کربوهیدرات است که بسیار بیشتر از میزان مصرف روزانه شما در رژیم کتو است. یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم ورزشی نشان داد که مصرف 0.6-0.8 گرم پروتئین (به طور مساوی بین 3-4 وعده غذایی توزیع شده در حالی که کالری مازاد آن نیز وجود دارد) برای بهینه سازی سطح سنتز پروتئین ماهیچهای کافی است. برخی علائم نیز ممکن است نشان دهنده ورود به مرحله کتوز باشد، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها.

چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم

آیا طبیعی میباشد که در مدت رژیم کتوژنیک ادرار بوی میوه بدهد؟ به دلیل اینکه خرما دارای قند طبیعی است، احتمالاً دچار اشتباه میشوید و میخواهید از خرما در رژیم کتوژنیک استفاده کنید و حتی دیده شده دوستانی به همین دلیل استفاده از خرما را در رژیم کتوژنیک بدون اشکال در نظر گرفتند و دیگران را نیز تشویق کردند که میتوانند از خرما 2 تا 3 در طول روز استفاده کنند!

روغن MCT. روغن MCT به نوشیدنی ها یا ماست اضافه میشود، انرژی را تأمین می کند و به افزایش سطح کتون کمک میکند. با کمک کارشناسان و متخصصان تغذیه یک رژیم لاغری دیابتیک را تنظیم نمایید. این امر نارگیل را به یک غذای عالی تبدیل میکند تا به شما کمک کند به اهداف خود در رژیم کتوژنیک برسید. آنهایی که پس از این مدت همچنان رژیم را ادامه دادند، بیمارانی بودند که تشنجهایشان بکلی قطع نشد، اما کاهش عالی در تعداد آنها داشتند. برای محاسبه کربوهیدرات خالص باید مقدار فیبر را از کربوهیدرات کم کنید.

توت سیاه تنها 4.3 گرم کربوهیدرات خالص برای هر 100 گرم مصرف دارد. آیا میتوانیم در رژیم کتوژنیک، خرما مصرف کنیم؟ اگر شخص دچار بیماری دیابت باشد، با در پیش گرفتن رژیم کتوژنیک، کنترل بهتری روی گلوکز خون خواهد داشت. تمام آنچه را که باید درباره رژیم کتوژنیک، فواید و عوارض آن بدانید، در این مطلب مطالعه کردید، اما اگر همچنان سوال یا ابهامی وجود دارد، می توانید در قسمت دیدگاه ها بیان کنید و در کمترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت نمایید. اگر قرار است روزی 30 گرم کربوهیدرات مصرف کنید و اگر واقعاً نمیتوانید از خوردن خرما اجتناب کنید، آن را حداکثر تا یک یا 2 عدد نگه دارید (اگر خرمای خشک میخورید باید بیشتر مراقب باشید).

این رژیم خالی از فیبر است و مصرف سبزیجات و میوه ها در آن محدود شده است. پروتئین آبپنیر: میتوانید نصف ملاقه پروتئین آبپنیر را به میلکشیک یا ماست اضافه کنید تا مصرف پروتئین روزانهتان افزایش یابد. برای اینکه بدانید چقدر میتوانید خرما مصرف کنید، به محدودیت کربوهیدرات مصرفی شما بستگی دارد. اگر میخواهید مصرف کربوهیدرات خود را در حداقل نگه دارید، خرما نخورید. شما شاید بخواهیم سیستم عصبی بدن خود را تقویت کنید!

[arpw limit=”10″]

این مسئله ممکنه توی روزهای ابتدای رژیم که بدن هنوز خودش رو

با شرایط جدید وفق نداره، اتفاق بیوفته. یکی از انتقادهای اصلی این رژیم این است که بسیاری از افراد تمایل به خوردن بیش از حد پروتئین و چربی های بی کیفیت از غذاهای فرآوری شده ، با میوه ها و سبزیجات بسیار کمی دارند. یکی دیگر از روش هایی که منجر به لاغری می شود استفاده از داروهای چربی سوز می باشد.

برنامه غذایی کتوژنیک

یکی از اصلیترین دلیلهایی که این رژیم جواب میدهد این است که بدن مجبور میشود برای انرژی، چربیها را بسوزاند که این کار برای کسب انرژی بسیار موثر است. کتواسیدوز یا Ketoacidosis زمانی اتفاق میافتد که بدن مقدار بسیار خطرناکی از کتونها را تولید میکند و اغلب از عوارض دیابت نوع ۱ است. این مسئله به خاطر تغییرات مثبت در هورمونهای گرسنگی از جمله لپتین و گرلین اتفاق میافتد. در هر رژیم غذایی خطر از دست دادن عضله وجود دارد. بهعنوان مثال در عدد خرما 6.23 گرم کربوهیدرات وجود دارد که با کسر 0.7 گرم فیبر میشود 5.53 گرم کربوهیدرات خالص!

رژیم کتوژنیک چقدر لاغر میکند

نکته: اگر بخواهید هر روز یک عدد خرما مصرف کنید، حدود 5.5 گرم کربوهیدرات خالص دریافت میکنید. همچنین این راهکار، تمایل شما به مصرف غذاهای غذاهای پر چرب و همچنین غذاهای مملو از قند و نشاسته را کاهش می دهد. در اصل ، این رژیم غذایی است که باعث می شود بدن کتون ها را به جریان خون آزاد کند. بیشتر مواقع این ماشین با گاز کار می کند. بیماران مبتلا به بیماری کلیوی باید محتاط باشند زیرا این رژیم می تواند وضعیت آنها را بدتر کند.

رژیم کتوژنیک چگونه لاغر میکند

[catlist name= post_type=”post”]

بسیاری از افراد در رژیم کتوژنیک از میوهها دوری میکنند تا بتوانند مصرف کربوهیدرات را کنترل کنند. در رژیم کتوژنیک ممکن است میزان بالایی چربی از نوع چربی اشباع مصرف شود که خود برای بدن ناسالم است. اگر میزان کربوهیدرات دریافتی روزانه شما به اندازهای است که بتوانید 1 تا 2 خرما (حدود 11 گرم) مصرف کنید، پس باید از خرما استفاده کنید. در رژیم کتوژنیک استاندارد مصرف تمام وعده های غذایی براساس چربی های سالم نظیر روغن زیتون، آووکادو و …

انواع صبحانه کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چرخشی(CKD): این رژیم غذایی شامل دوره های غذایی پر کربوهیدرات و پرچرب است, به طور مثال یک دوره 5 روزه رژیم کتو و 2 روز رژیم پر کربوهیدرات از آنجا که رژیم کتو چنین چربی بالایی دارد, دنبال کنندگان آن باید در هر وعده غذایی چربی میل کنند. از آنجا که شما غلات کامل و میوه ها (دو منبع متداول فیبر) را قطع می کنید ، سعی کنید سبزیجات غنی از فیبر خود را افزایش داده و یا استفاده از مکمل آن را در نظر بگیرید. یک آلو حدود 6.5 گرم کربوهیدرات دارد، بنابراین ممکن است بتوانید گهگاهی آلو را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

گیلاس تازه تنها حاوی 12 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم است، بنابراین خوردن یک جفت گیلاس بسیار مفیدتر از انتخاب خرما است. انجیر تازه به طور خاص حاوی تنها 9.5 گرم کربوهیدرات در هر 100 گرم است. پیش از اینکه به معرفی رژیم کتوژنیک به عنوان بهترین رژیم غذایی کاهش وزن سریع بپردازیم که نه تنها سریع، بلکه علمی و مؤثر است، باید عنوان کنیم که؛ اغلب افرادی که قصد لاغر شدن و کاهش وزن دارند به دنبال روشی هستند که هر چه راحتر و سریعتر به هدفشان برسند.

نمونه برنامه رایگان مجله زوم لایف بهروزرسانی: 3 ماه پیش 11 دقیقه رژیم غذایی کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی محبوب و شناخته شده برای سریع لاغر شدن است و افراد مشهور زیادی برای کاهش وزن از این رژیم لاغری استفاده کردند. متابولیسم کتوژنیک قبل از اینکه به عنوان یک رژیم غذایی همگانی شناخته شده باشد، بره عنوان درمان بیماران دارای اختلال مغزی و کودکان صرعی به کار گرفته میشد. اکثر سلولها ترجیح می دهند که کربوهیدرات ها را به عنوان منبع سوخت و ساز مورد استفاده قرار دهند و لذا از گلوکز برای سوخت و ساز خود استفاده می کنند.