چند کودک به لطف پیشرفت در بهداشت جهانی نمردند؟


کاهش نرخ مرگ و میر در میان کودکان یکی از مهمترین دستاوردهای بشریت بوده است. در سراسر جهان، کشورها مرگ و میر کودکان را به طور چشمگیری کاهش داده اند. من فکر می کنم ما باید این دستاورد خارق العاده را جشن بگیریم و از آن به عنوان تشویقی برای کاهش بیشتر مرگ و میر کودکان استفاده کنیم.

اما به نظر می رسد جشن گرفتن چیزی که هست سخت است نه اتفاق می افتد. بنابراین، من می خواستم همه چیز را تغییر دهم. به جای تمرکز بر عدم مرگ و میر کودکان، می‌خواهم حضور افرادی را که امروز به لطف پیشرفت در سلامت جهانی اینجا هستند، برجسته کنم.

برای اینکه میلیون‌ها نفری را که با پیشرفت در بهداشت جهانی نجات داده‌اند، قابل مشاهده کنم، یک سوال ساده می‌پرسم: اگر میزان مرگ و میر کودکان در جهان کاهش نمی‌یافت، چند کودک دیگر می‌مردند؟

برای پاسخ به این سوال، باید یک پایه را انتخاب کنیم. بیایید از سال 1990 شروع کنیم. اگر در زمان به عقب تر می رفتم، این رقم حتی بیشتر می شد زیرا میزان مرگ و میر کودکان در گذشته بسیار بالاتر بود.

نمودار پاسخ را نشان می دهد. یک نسل پیش، در سال 1990، نرخ جهانی مرگ و میر کودکان 9.3 درصد بود. خط بنفش نقطه چین تعداد کودکانی را نشان می دهد که اگر میزان مرگ و میر ثابت می ماند، می مردند. سالانه بیش از 12 میلیون کودک می مردند.

تعداد واقعی مرگ و میر کودکان به 5 میلیون نفر در سال کاهش یافته است. این با خط قرمز تیره نشان داده می شود. این امر به این دلیل محقق شد که میزان مرگ و میر جهانی کودکان در سال 2021 به 3.7 درصد کاهش یافت.

تفاوت بین این دو خط به ما نشان می دهد که اگر دنیا پیشرفت نمی کرد چند کودک دیگر می مردند. در مجموع، 132 میلیون کودک دیگر در این 31 سال جان خود را از دست داده اند.1

به طور خلاصه، به لطف پیشرفت در بهداشت جهانی از سال 1990، 132 میلیون نفر بیشتر در جهان امروز ما زنده هستند.



منبع