ژیم لاغری سریع کتوژنیک مناسب من چیست؟

در این رژیم غذایی که به رژیم کتو نیز مشهور است، کربوهیدارتهایی که هضم و جذب آسانی دارند، مثل شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید به کمترین یک نمونه رژیم کتوژنیک میزان ممکن میرسد. اکثر میوهها، بیشتر سبزیجات، غلات، سیبزمینی، شیرینیها و سایر غذاهای غنی از کربوهیدرات در کتوژنیک مجاز نیست. در خصوص میوه های و مواد مجاز در رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که رژیم کتوژنیک به مصرف میوههای کم کربوهیدرات نظیر توت و ملون تاکید دارد. در خصوص افزایش کربوهیدرات دریافتی در این نوع رژیم کتوژنیک باید گفت خوشبختانه همه کربوهیدرات دریافتی طی فعالیت بدن سوزانده می شود و چیزی از آن به عنوان چربی در بدن ذخیره نمی شود.

لیست غذایی کتوژنیک

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

[catlist name= post_type=”post”]

چطور رژیم کتوژنیک بگیریم

اگر میخواهید از این اتفاق جلوگیری کنید، باید به آرامی پیش بروید، تا بتوانید به آرامی این تغییر را انجام دهید و شروع به استفاده از رژیم کتوژنیک کنید. قبل از شروع هر رژیم غذایی بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و متناسب با شرایط بدنیتان رژیم مناسب را انتخاب کنید. بدست آوردن را انتخاب کنید و انتخاب کنید محافظت وزن مفید قابل دستیابی است به کاهش یافته است علائم یائسگی کمک کرده را انتخاب کنید و انتخاب کنید اجتناب کرده اند بروز بیماری جلوگیری تدریجی. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است در کاهش علائم آلزایمر و کاهش سرعت بیماری موثر باشد.

برخی علائم از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها ممکن است نشانگر ورود شما به کتوز باشد. در این رژیم پروتئین بیشتر و چربی کمتر است و ممکن است باعث نشود تا بدن به حالت کتوز برسد اما با این حال رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا هم سبب کاهش وزن می شود. میزان چربی دریافتی این رژیم زیاد است. کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات، پر پایه پروتئین و پر چربی می باشد.

علیرغم اینکه، پیاز سبزی پر

کربوهیدرات است، معمولاً بهصورت چاشنی در غذا استفاده میشود و افراد در یک وعده غذایی مقدار کمی پیاز مصرف میکنند؛ اما باید مراقب پیازداغ یا پیازهای سرخشده بود، زیرا میزان مصرف پیاز به این صورت معمولاً بیشتر است. این عوارض را به عنوان تب کتوژنیک می شناسند که معمولاً بعد از گذشت چند روز برطرف خواهد شد. میزان مصرف کربوهیدرات توصیه شده در این رژیم می تواند از 20-100 گرم در روز متغیر باشد.

اگر در طول روز ۳ یا ۴ فنجان چای سبز بنوشید ،سوخت و ساز بدن خود را افزایش میدهید و باعث میشود وزن خود را سریعتر کاهش بدهید. اگر می خواهید از این رژیم نتیجه بهتری دریافت کنید بهتر است در روزهای آزاد رژیم از کربوهیدرات های سالم نظیر میوه و سبزیجات استفاده کنید. اکنون که کتو در صحنه است و یک فوبیای کربوهیدرات عمومی وجود دارد، شما ممکن است دوباره در مورد رژیم غذایی کم کربوهیدرات مانند اتکینز فکر کنید.

جهت کاهش وزن سریع رژیم کتوژنیک از تمام رژیم ها بهتر عمل می کند و به افراد کمک می کند با کمترین سختی و عوارض نسبت با سایر رژیم ها وزن کم کنند. افراد با استفاده از رژیم کتوژنیک به مزایای این روش درمانی پی می برند که در ادامه به توضیح برخی از این مزیت ها می پردازیم با ما همراه باشید. بهترین روش برای رسیدن به وزن ایده آل، داشتن یک رژیم غذایی مطمئن هست. است. اگر قصد کاهش وزن با یک روش سالم و اصولی را دارید با ما همراه باشید تا با رژیم کتوژنیک و غذاهای مجاز و غیر مجاز در رژیم کتوژنیک بیشتر آشنا شوید.

راهنمای رژیم کتوژنیک

ناگفته نماند منظور از چربی در لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک و مواد مجاز در رژیم کتوژنیک چربی های سالم نظیر روغن نارگیل، روغن زیتون و… هیدروکسی بوتیرات یک مهارکننده دِاَستیلاسیون هیستون درون زاد است که با رژیم کتو می توان میزان آن را افزایش داد، این مهار کننده می تواند با اپی ژنتیک بیان پروتئین ها را در سلول های تومور تغییر دهد تا این سلول ها حالت تهاجمی کمتری را داشته باشند. در رژیم اتکینز می توانید بیشتر کالری دریافتی خود را از پروتئین ها دریافت کنید در حالی که در برنامه کتوژنیک مقدار متعادلی پروتئین دریافت می کنید و بیشتر کالری روزانه تان را چربی ها تشکیل می دهند.

هدف اصلی اتکینز ایجاد برنامه ای بود که دریافت کربوهیدرات را محدود کند تا راهی سریع برای چربی سوزی ایجاد شود. با کمک گرفتن از رژیم کتوژنیک فرد می تواند، بر روی اشتهای خود کنترل بیشتری داشته باشد، چرا که احساس گرسنگی کمتری می کند و می تواند روی میزان مواد غذایی مصرفی کنترل داشته باشد. از دست دادن آب بدن : شواهدی وجود دارد که رژیم های حاوی مقادیر پروتئینی بالا مانند رژیم کتو باعث کاهش وزن می شوند ، به این دلیل که چربی و پروتئین خاصیت سیرکنندگی بالایی دارند و شما کمتر احساس گرسنگی و میل به غذا خوردن خواهید داشت ، همچنین این کاهش وزن میتواند به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن صورت گیرد. Art᠎ic᠎le w as creat​ed  wi᠎th G᠎SA  Con​tent Generator Demoversi on!

شما با خوردن غذاهایی که چربی سالم دارد مانند گوشت پرچرب یا چربیهای حیوانی به همراه پروتئین انرژی بدن را به سمت مصرف کتونها برده و از این طریق وزن را کاهش میدهید. پس از این مدت بدن شما برای تامین انرژی شروع به شکستن سلول های پروتئین و چربی می کند. با این حال بعد از اینکه فاز مقدماتی تکمیل شد، رژیم اتکینز تغییر می کند. هر دو رژیم، پروتکل های بسیار محدود کننده ای را دنبال می کنند اما رژیم اتکینز در مورد گروه های غذایی انعطاف بیشتری دارد.

برنامه غذایی اتکینز بعدا و در سال 1960 توسط دکتر رابرت کولمن اتکینز ابداع شد (نام برنامه غذایی نیز از فامیلی این پزشک می آید). هرم غذایی کتوژنیک تقریبا برعکس هرم غذایی عادی عمل میکند، به این شکل که چربیها از بالای هرم به پایین آن منتقل شده و کربوهیدرات به سر هرم میرود. اکثر افراد میدانند که سس مایونز برای ساندویچ، پیتزا، سالاد، پاستا و غذاهای دیگر به کار میرود. در حالی که دیگر آمینواسیدها به گلوکز تبدیل میشوند اما استیل کوآ میتواند برای ساخت کتون استفاده شود. این تغییر حالت بدن از گلوکز سوزی به چربی سوزی را کتوزیس می گویند.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

بدن انسان ملکول های سوختی با ابعاد کوچک به کتون را تولید می کند که این کتون ها در بدن به عنوان نوعی سوخت جانشین شناخته می شوند که در زمان نبود و یا کاهش گلوکز کار تامین انرژی را در بدن به عهده می گیرند. در رژیم کتوژنیک با وجود اینکه مصرف کربوهیدرات ها محدود می شود، اما میزان مصرف چربی در این رژیم زیاد است. شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک و نوشیدنی های مجاز در رژیم کتوژنیک نیز وجود دارد . لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک ، و میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک در این مقاله لیست شده است.

نحوه خارج شدن از رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک برای کودکان مبتلا به صرع که در مواجه با درمان های دارویی مقاومت نشان می دادند به کار برده می شد، چرا که کتون می تواند عصب های

پیام رسان را مهار کند و در نتیجه اثری همچون ماده ضد تشنج در بدن دارد. علاوه بر این، شخص بعد از تمرین، بهتر میتواند ریکاوری کند. رژیم تخم مرغ ادعا دارد که در بازه زمانی خاصی میتواند وزن را به سرعت کاهش دهد. طرفداران رژیمهای لاغری کتو ادعا میکنند فواید این نوع برنامههای غذایی زیاد است و بدن بهخوبی میتواند از شر چربیهای اضافی خلاص شود.

رژیم کتوژنیک برای مادران شیرده

[arpw limit=”10″]

خرید شیرینی کتوژنیک

هنگامی که ارتباط بین وزن و دیابت نوع ۲ را در نظر میگیریم، این امر یک مزیت مهم خواهد بود. مهم است که مهارت های آشپزی خود را برای تهیه غذای تازه افزایش دهید؛ زیرا غذاهای فرآوری شده با کربوهیدرات بالا، برای رژیم کتو خوب نیستند، بنابراین انواع دستورالعمل های مورد تایید کتو را برای موفقیت رژیم خود بررسی کنید. در ادامه با انواع رژیم کتوژنیک و لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک و نوشیدنی های مجاز در رژیم کتوژنیک و شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک بیشتر آشنا می شویم.

برای آگاهی بیشتر در مورد لیست مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک، و میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک تا پایان با ما همراه باشید. رژیم کتوژنیک، از جمله رژیم های لاغری می باشد که برای کاهش وزن و لاغری ادعای زیادی دارد. از سوی دیگر غذای دریافتی در برنامه غذایی کتوژنیک، با دقت بیشتری مورد اندازه گیری قرار می گیرد و از این رو برای تثبیت وزن مناسب تر است. مطالعات نشان میدهد افرادی که رژیمهای کم کربوهیدرات را دنبال میکنند و کالری مصرفی را کم نمیکنند، نسبت به افرادی که رژیمهای کم چربی دارند و مصرف کالری خود را کاهش میدهند وزن بیشتری کم میکنند.

برای به حداقل رساندن این مسئله، می توانید چند هفته اول رژیم کم کربوهیدرات منظم داشته باشید. با این حال برخی از بیماران صرعی نسبت به درمان مقاومت از خود نشان میدهند و در نتیجه از رژیم کتوژنیک برای این بیماران برای کاهش حملات صرعی استفاده میشود. برخی از این غذاها مشخص اند: نشاسته و غلات مانند نان، ماکارونی، برنج، سیب زمینی، ذرت و سایر سبزیجات نشاسته ای؛ و آب میوه ها برخی که ممکن است چندان واضح نباشند حبوبات و بیشتر میوه ها هستند. این ماده غذایی به دلیل وجود فراوان اسیدهای چرب اُمگا 3 و عدم وجود کربوهیدرات ها دقیقا همان چیزی است که بدن شما نیاز دارد!