کودکان و خانواده‌های پورتوریکو به کمک ما نیاز دارند


پنج سال پس از آنکه طوفان ماریا پورتوریکو را ویران کرد، این جزیره متحمل طوفان عظیم دیگری شد که حداقل یک نفر را کشته و هزاران نفر را بدون برق، آب جاری و سرپناه برجای گذاشت. در حالی که وجوه فدرال مقداری کمک ارائه خواهد کرد، اما برای رفع نیازهای فوری و بلندمدت امداد و بهبودی پورتوریکویی ها به کمک بیشتری نیاز خواهد بود. سازمان های محلی به سرعت برای پاسخ به این تماس بسیج می شوند. اما برای انجام تمام آنچه خواسته شده است، آنها به حمایت فوری همه ما نیاز دارند.

یکی از سازمان‌هایی که خدمات بهداشتی و سایر خدمات را به کودکان و خانواده‌ها در جوامع آسیب‌دیده و کم منابع پورتوریکو ارائه می‌کند، است. پروژه سلامت کودکان پورتوریکو (PRCHP). PRCHP که پس از ماریا در پاییز 2018 تأسیس شد، مشارکتی بین Salud Integral en la Montaña (SIM) و صندوق سلامت کودکان (CHF) است.

PRCHP از کلینیک های سیار، بهداشت از راه دور و 9 کلینیک ثابت در هفت شهرداری در سراسر منطقه شمالی جزیره استفاده خواهد کرد. همانطور که دکتر گلوریا دل سی. آمادور فرناندز، رئیس و مدیر عامل سیم کارت دوشنبه شب در مصاحبه ای به CNN گفت، چهار اتاق اورژانس آنها که همگی از ژنراتور برای تامین برق استفاده می کنند، به صورت شبانه روزی کار می کنند. او گفت: “پس ما آماده ایم.” ما می دانیم که اواخر امشب یا اوایل فردا شروع به دیدن بیماران خواهیم کرد.

علاوه بر واکنش آنها به طوفان ماریا، PRCHP در دسامبر 2019 پس از یک زلزله 6.4 ریشتری که ویرانی های بزرگی ایجاد کرد و دوباره در اوایل سال 2020 پس از شیوع همه گیر COVID-19 وارد عمل شد. و از آنجایی که بیش از 90 درصد از بیماران این برنامه در فقر زندگی می کنند و اکثریت آنها در جوامع منزوی از نظر جغرافیایی و با منابع کم، مانند منطقه کوهستانی مرکزی زندگی می کنند، PRCHP به خوبی آماده رهبری این تلاش است.

صندوق سلامت کودکان سابقه طولانی در پاسخگویی به بلایا و بحران های بهداشت عمومی دارد که به سال 1992 پس از وقوع طوفان اندرو فلوریدا جنوبی بازمی گردد. و سپس در نیواورلئان و باتون روژ، پس از طوفان های کاترینا و ریتا در سال 2005. مانند PRCHP، هر یک از این سه برنامه شبکه ملی در پاسخ به بلایا به وجود آمدند.

در حالی که داشتن یک شریک قوی در پورتوریکو برای کمک به افراد نیازمند به ما امید می دهد، ما همچنین می دانیم که نمی توانیم این کار را به تنهایی انجام دهیم. هر گونه حمایتی، بدون توجه به میزان، کمک بیشتری خواهد کرد و به تلاش های امدادی و بهبودی ادامه خواهد داد. اگر در موقعیتی هستید که می توانید کمک کنید، از شما دعوت می کنیم با کلیک روی لینک زیر کمک مالی کنید.

اکنون اهداء کنید