استراتژی تعامل بین المللی در دستور کار است


به گزارش رکنا ازقزوین، مهدی بخشنده در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل جایگاه کشاورزی استان قزوین موضوع آموزش کشاورزان، توسعه آبیاری مدرن و توسعه کشت گلخانه ای مورد حمایت جدی خواهد بود تا از منابع آب و خاک در استان صیانت شود.

بخشنده به برخی موانع و مشکلات فعالان اقتصادی هم اشاره کرد و یادآورشد: ریل گذاری اقتصادی کشور به گونه ای است که به راحتی یک فرد می تواند روند اقتصاد را دچار اختلال کند و قوانین کشور هم به گونه ای است که هر مدیری قادر است تفسیر متفاوتی داشته باشد که این رویکرد مشکل ساز است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: موضوع ایجاد گمرک در منطقه چرم سازی بویین زهرا علیرغم همه پیگیری ها هنوز زیر ساخت ها مهیا نشده و منطقه چرم سازی که یک فرصت خوب محسوب می شود امروز در حال تبدیل شدن به یک تهدید است.

وی در خصوص ایجاد منطقه اقتصادی و واگذاری آن به شرکت شهرک ها نیز گفت: باید از شعار دادن خارج شویم و به عنوان یک فعال اقتصادی فکر می کنم این اتفاق در استان رخ ندهد و واگذاری راه اندازی آن به شرکت شهرک های صنعتی هم یک اشتباه بزرگ استراتژیک بود زیرا بخش دولتی نمی تواند متولی خوبی باشد و ما هنوز در شهرک صنعتی لیا مشکل داریم و به شرایط ایده آل نرسیده ایم و شهرک صنعتی کاسپین، یک ورودی مناسب ندارد.

photo_2023-03-16_09-07-40

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: نگرانیم این موضوع ، بستر دلالی زمین باشد زیرا امروز هم تعدادی واحد آلاینده به امید برخورداری از معافیت مالیاتی وارد استان شده اند که منطقی نیست.

بخشنده بیان کرد: در شرایطی که استان قزوین با آلاینده های زیادی مواجه است و صنعت به مرحله تراکم جدی رسیده باید از ورود و شکل گیری مافیای زمین به بهانه راه اندازی واحد صنعتی و تولیدی جلوگیری کنیم و نگذاریم صنایع آلاینده وارد استان شوند و خبرنگاران باید در این عرصه مطالبه گری کنند.

بخشنده بیان کرد: در این راستا پلیس بین الملل و دفتر وزارت خارجه را در اتاق بازرگانی مستقر کردیم تا از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم و یک دیپلمات برجسته و توانمند در این دفتر مستقر شده و دفتر از حالت منفعل به دفتری پویا تبدیل شد و دستاورد های زیادی برای ما خواهد داشت.

وی اظهارداشت: امروز این ظرفیت و قابلیت را داریم که می توانیم میزبان سفرا باشیم و این منطقه را معرفی کنیم و موجب رونق تولید، صنعت و گردشگری شویم.

رئیس اتاق بازرانی قزوین در ادامه بیان کرد: با راه اندازی واحد دادرسی و دادگاه بین المللی در استان گام مهمی برای رفع مشکلات حقوقی فعالان اقتصادی برداشته شده که می تواند گره گشای مشکلات حقوقی فعالان اقتصادی باشد.

وی اظهارداشت: از وکلای دوره دیده می توانیم در دعاوی بین المللی استفاده کنیم تا رسیدگی به پرونده های کیفری و حقوقی بین المللی تسریع شود.

وی گفت: بدون تردید نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی شفاف و واقعی و بیان دستاردهای نظام در همه عرصه ها و حتی بیان مشکلات و مطالبات می تواند به قضاوت درست مردم و حل مشکلات کمک کند لذا در این دوره تعامل بیشتری با خبرنگاران خواهیم داشت.

وی گفت: خبرنگاران در ایجاد امید و خودباوری نقش مهمی دارند و ما از شما انتظار داریم فقط به نشست های خبری بسنده نکنید و با تهیه گزارش و گفتگوهای تخصصی و طرح مشکلات و راهکارها در رفع موانع تولید نقش بیشتری ایفا کنید.

بخشنده اظهارداشت: درب اتاق بازرگانی به روی خبرنگاران واقعی و حرفه ای ودلسوز و همه کسانی که می خواهند در عرصه اقتصاد و تولید قلم بزنند باز است و از فعالیت شما حمایت و استقبال می کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی با ترسیم چشم اندازی روشن برای اعتلای اتاق بازرگانی گفت: یکی از کارهای مهم ما راه اندازی« مدرسه تجاری» در قزوین است تا بتوانیم جوانان خوش فکر، فعال و علاقمند به حوزه تجارت و بازرگانی را با آموزش های نوین آشنا کرده و در بازاریابی و فروش از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

بخشنده تصریح کرد: مدرسه کسب ‌وکار ( Business school) یا مدرسه تجاری، نوعی از موسسات دانشگاهی است که مدارک مرتبط با رشته مدیریت کسب‌ و کار یا مدیریت را ارائه می‌دهد.

وی گفت: در این مدرسه دوره‌های آموزشی و برنامه‌های مربوط به حوزه کسب‌وکار و دانش مدیریت ارائه می شود و موضوعاتی مانند حسابداری، مدیریت راهبردی، علم اقتصاد، مدیریت اجرایی کسب و کار، مدیریت منابع انسانی، دانش مدیریت، بازاریابی، سامانه اطلاعاتی مدیریتی، تجارت بین‌المللی، روان‌شناسی صنعتی و سازمانی، روابط عمومی و امور مالی آموزش داده می‌شود

 

لیلا بیگدلی/قزوین