دیدگاه های جامعه OAC: درمان چاقی یک سفر است


توسط آنیتا ساح، عضو انجمن OAC

آنیتا ساح

رابطه من با بدن و وزنم در بیشتر دوران بزرگسالی من یک مبارزه بوده است. در واقع، چاقی حتی پس از انجام جراحی چاقی، زندگی من را تا به امروز تحت تأثیر قرار می دهد. در برخی موارد، من به طور منظم به چاقی خود فکر می کنم – چه وزن کردن خودم، نگاه کردن به انتخاب های غذایی ام، دیدن اینکه چگونه لباس هایم مناسب است، تزریق های هفتگی ام را انجام دهم یا سطح فعالیتم را زیر نظر بگیرم. سال ها مبارزه با وزنم به من نشان داد که چاقی یک سفر است. من رژیم‌های مختلفی داشته‌ام که هیچ نتیجه پایدار یا قابل اندازه‌گیری نداشته است. من همچنین چندین دارو را در نقاط مختلف امتحان کردم که موفقیت طولانی مدتی نداشت. تا زمانی که یک گزینه درمانی متفاوت را دنبال کردم، واقعاً تغییری را مشاهده کردم. این جهش مرحله جدیدی را در سفر مدیریت وزن من آغاز کرد که به فراز و نشیب های بسیاری، تجربیات و فرصت های یادگیری منجر شد.

سفر من با جراحی چاقی

در جولای 2018، برای درمان چاقی خود به دنبال مراقبت رفتم و تصمیم گرفتم که جراحی چاقی انجام دهم. من یک فتق هیاتال بزرگ با علائم ریفلاکس اسید داشتم، بنابراین جراحم در ابتدا بای پس معده را توصیه کرد. با این حال، پس از بحث بیشتر در مورد جراحی من، ما توافق کردیم که او اسلیو معده را انجام دهد و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد تا امیدواریم در برابر نیاز به تجدید نظر در بای پس معده بعداً محافظت شود.

من بعد از آستین معده وزن زیادی از دست دادم و از اینکه آناتومی جدیدم چگونه به من کمک می کند خوشحال بودم. با این حال، 14 ماه بعد، به دلیل ریفلاکس شدید اسید و مشکلات مری، نیاز به بازبینی بای پس معده داشتم. من پس از بازبینی به عملکرد خوبی ادامه دادم و در مجموع 140 پوند وزن کم کردم.

از زمان انجام جراحی ها، به پیروزی های غیرمقیاس زیادی رسیده ام. به عنوان مثال، من دیگر آپنه خواب ندارم یا به دستگاه CPAP نیاز ندارم. من در هواپیما به بازکننده کمربند ایمنی نیازی ندارم. کلسترول و فشار خون من هر دو پایین تر است. خرید لباس‌های مناسب از فروشگاه‌ها آسان‌تر است یا به رستوران بروید بدون اینکه فکر کنید چگونه در غرفه جا می‌شوم. من می توانم در فعالیت هایی مانند زومبا، اسکیت روی یخ و رولربلید شرکت کنم زیرا می توانم بدنم را راحت تر حرکت دهم. سفر من با وزن و سلامتی به من آموخت که برای من خیلی بیشتر از یک عدد در ترازو وجود دارد.

آگاه شدن از تعصب و انگ

آنیتا در صبح اولین عمل جراحی چاقی خود

در طول سفر کاهش وزنم، شروع به کار با یک روانشناس سلامت کردم تا به جنبه های روانی سلامتم بپردازم. در سال 2019، او به من OAC را معرفی کرد، که از آن زمان منبع حمایت باورنکردنی برای من بوده است. من چندین سال است که عضوی از انجمن OAC هستم و به یادگیری در مورد چاقی، انگ وزن، تعصب و حمایت ادامه داده ام.

من همچنین آموخته ام که چاقی یک بیماری است که قبل از پیدا کردن OAC متوجه آن نبودم. من از تمام سوگیری ها و انگ هایی که با آن ها مواجه بوده ام، به ویژه در بخش های مراقبت های بهداشتی آگاه شدم. روپوش های کاغذی برای افرادی که در جثه های بزرگتر زندگی می کنند ساخته نشده اند. کاف های فشار خون با اندازه بزرگتر در یک اتاق جداگانه نگهداری می شدند. صندلی های اتاق انتظار خیلی کوچک بودند و میزها خیلی لرزان. هیچ وقت از رفتن به مطب راحت نبودم. من از خودم خجالت می کشیدم و از وزن کردن امتناع می کردم زیرا دکتر فقط به من می گفت کمتر بخور و بیشتر حرکت کنم.

اگر OAC و روانشناس سلامتی من نبودند، این شرم را ادامه می دادم و هرگز اشتیاق خود را به طرفداری پیدا نمی کردم.

تغییر رویکردهای درمانی

پس از اندکی بهبودی در طول سال ها، در سال 2021 یک داروی جدید را برای درمان چاقی خود شروع کردم. من در یک سال و نیم گذشته تقریباً 35 پوند از دست داده ام و اکنون 10 پوند از کمترین وزنم از زمان انجام عمل جراحی چاقی فاصله دارم. این کاملا سفر بوده است!

با این حال، با گذشت زمان، من با برخی از مشکلات سلامتی مزمن نیز مواجه شدم. از زمان دو عمل جراحی چاقی، پنج عمل جراحی دیگر برای انسداد روده اورژانسی، مشکلات روده، انواع مختلف فتق و نوروپاتی گوارشی به دلیل چسبندگی ناشی از چندین عمل جراحی داشته‌ام. من همچنان برای مدیریت علائمم به پزشکانم مراجعه می کنم، اما از تصمیم خود برای انجام جراحی چاقی پشیمان نیستم. بدون آن، من باور نمی کنم که بتوانم 140 پوند وزن کم کنم.

انجام جراحی یا استفاده از داروهای ضد چاقی برای کمک به کاهش وزن شرم آور نیست. چاقی یک بیماری مزمن و پیچیده است، اما ابزارهای موثر و مبتنی بر علم وجود دارد که به شما کمک می کند وزن و سلامت خود را مدیریت کنید. در حالی که این گزینه ها برای همه مناسب نیستند، من مطمئنا خوشحالم که برای برخی در دسترس هستند. با این حال، ما باید کارهای بیشتری را انجام دهیم تا بتوانیم این ابزارها را از طریق ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و شرکت های بیمه در دسترس تر کنیم.

اهمیت سلامت روان

آنیتا غلتک می زند و یک پیروزی غیرمقیاس را جشن می گیرد

من در حال حاضر با یک روانشناس مراقبت های بهداشتی کار می کنم تا از من در سفر مداوم من با چاقی حمایت کند. در روزهایی که نمی‌توانستم از تنفر از بدنم (مخصوصاً پاهایم) دست بردارم، درمانگرم تمام راه‌هایی را که پاهایم برایم خوب بوده‌اند و تمام موقعیت‌هایی که من را از آن‌ها بیرون آورده‌اند، به من یادآوری می‌کند. ما حتی در یک گفتگوی معنادار “قصیده ای برای پاهای من” نوشتیم. من واقعاً این دیدگاه را به دل گرفتم و از آن روز به بعد به پاهایم منفی نگاه نکردم.

بدون شک، جراحی و دارو می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما در رفتارهایی مانند غذا خوردن احساسی کمکی نمی کند. من معتقدم که مراقبت از سلامت روان بخش مهمی از سفر کاهش وزن به همین دلیل است. من در حال یادگیری خودپذیری، شفقت به خود و ارتباط رفتارهایم با عادات غذایی ام هستم. دارم یاد میگیرم که خودمو قضاوت نکنم هیچ «واگنی» برای افتادن وجود ندارد. من همچنین یاد گرفته ام که حرکت، هر چقدر هم که کوچک باشد، جمع می شود.

روانشناس سلامتی من به من آموخته است که روی ثبات بیش از کمال تمرکز کنم و این واقعاً به من چسبیده است. من دیگر در مورد عدد روی ترازو استرس ندارم یا از بدنم متنفرم. من مطمئناً تا آنجا که واقعاً بدنم را دوست دارم کارهای بیشتری برای انجام دادن دارم، اما راه طولانی را پیموده ام. یکی از چالش‌های همیشگی من این است که اجازه ندهم افکار منفی فضایی در ذهنم اشغال کنند.

حمایت و توانمند شدن

آنیتا در جلسه دبیرستان خود ژست می گیرد – رویدادی که او می گوید قبل از انجام عمل جراحی چاقی فکر نمی کرد در آن شرکت کند.

از طریق انجمن OAC، جامعه OAC نیز بخش بزرگی از سیستم پشتیبانی من بوده است، از زمانی که برای اولین بار در سال 2019 با آن آشنا شدم. من همیشه احساس تعلق دارم. جامعه OAC یک منطقه بدون قضاوت با افرادی است که تجربیات مشابهی را به اشتراک می گذارند. آنها مهربان، پرشور هستند و سخت برای از بین بردن تعصب وزن مبارزه می کنند و در عین حال آگاهی و آموزش در مورد چاقی را افزایش می دهند.

من فکر می کنم مهم است که تاکید کنم که از چندین ابزار برای رسیدن به جایی که امروز هستم استفاده کرده ام. چاقی راه حل یکسانی برای درمان ندارد. صراحتا در مورد عوارض سلامتی من به این معنی نیست که کسی را از مراجعه به جراحی چاقی باز دارد. برعکس، من می خواهم شفاف باشم و به دیگران نشان دهم که چگونه بر این موانع غلبه کرده ام.

تبدیل شدن به یک مدافع باعث شده است که به اشتراک گذاری داستان خود با دیگران ادامه دهم، به این امید که حداقل یک نفر از آن بهره مند شود. حتی اگر فقط یک نفر احساس کند که تنها نیست، ارزش این را دارد که آسیب پذیر باشم و آنچه را که از سر گذرانده ام به اشتراک بگذارم.

آیا می خواهید داستان خود را به اشتراک بگذارید؟

چه داستانی در مورد چاقی، مواجهه با انگ وزن یا الهام بخشیدن به دیگران داشته باشید، صدای شما مهم است. از پروژه داستان OAC در WeightoftheWorld.com برای به اشتراک گذاشتن امروز شما مطمئن نیستید چه بگویید؟ یکی از سؤالات ما را در نظر بگیرید تا شما را راهنمایی کند. اگر می‌خواهید داستان شما در شماره‌های آینده منتشر شود مجله وزن مهم است، لطفا ایمیل کنید Membership@obesityaction.org.

The post دیدگاه های جامعه OAC: درمان چاقی یک سفر است اولین بار در ائتلاف اقدام چاقی ظاهر شد.