رژیم غذایی کتوژنیک : هر آنچه باید بدانید! – اندام برتر

گلوکز در بدن به عنوان چربی انباشته می شود، این اتفاق در مدت زمان طولانی باعث چاقی مفرط و افزایش ریسک دیابت نوع ۲ یک نمونه رژیم کتوژنیک می شود. برای مثال پروتئین و چربی میتوانند تا مدت زمان طولانی تری برای فرد حس سیری فراهم کنند. برخی رژیم ها تماما جنبه تجاری داشته و نه تنها اثرات ماندگار در لاغری فرد ایجاد نمیکنند بلکه حتی میتوانند سبب بروز انواع عوارض گوناگون در فرد شوند. در غیر اینصورت فرد تحت درمان علاوه بر آسیب دیدن، از عوارض گوناگون به سرعت خسته میشود و یا دیگر توان ادامه رژیم لاغری را نخواهد داشت.

رژیم کتوژنیک در شیراز

سندرم متابولیسم، وضعیتی پیچیده است که باعث افزایش ریسک بروز بیماریهایی به مانند دیابت و همچنین مشکلات قلبی میشود. آنها برخلاف کربوهیدرات های ساده باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون نمی شوند. کربوهیدرات های ساده توسط بدن به سرعت جذب میشوند و انرژی تولید می کنند. این رژیم، یک رژیم غذایی پر چرب، با پروتئین متوسط و به شدت کم کربوهیدرات را تجویز می کند. اینترنت پر از شرح حال ستارگان فیلم تا افراد عادی است که با رژیم کتوژنیک وزنشان را کم کرده اند. رژیم کتوژنیک همچنین به بسیاری از افراد کمک میکند تا وابستگی خود را به داروهای تجویزی مانند انسولین کاهش دهند.

همچنین این رژیم غذایی فوایدی مانند مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز دارد. با انجام این رژیم، اگر بعد از گذشت یک ماه ۱۰ کیلو گرم وزن کم نکردید و ۲ تا ۴ کیلوگرم کاهش وزن داشتید به خودتان افتخار کنید. می توانید ۱۰ گرم کربوهیدرات به رژیم غذایی خود اضافه کنید و زمانی که دیگر کاهش وزن نداشتید، تعادل کربوهیدرات بدن خود را یافته اید. به همین دلیل رژیم کتو برای حذف کربوهیدرات ها یکی از موفق ترین رژیم ها است. یکی از انواع رژیم کتوژنیک دوره ای به این صورت می باشد که فرد ۵ روز هفته رژیم کتوژنیک استاندارد را رعایت می کند و ۲ روز دیگر هفته رژیم کتوژنیک ندارد.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

[catlist name= post_type=”post”]

لذا پیشنهاد میکنیم جهت شروع درمان چاقی، با مشاوران و متخصصین مرکز دکتر سلامت مشورت کنید و سپس نسبت به خرید دوره های لاغری اقدام نمایید. سلام و عرض ادب بنده یک سوال داشتم که اگر جواب بدید ممنون میشم من 28 ساله هستم و تقریبا دوسال هست ورزش بدنسازی میکنم من توی این دوسال تلاش کردم شکمی صاف و بدون چربی داشته باشه اما هنوز موفق نشودم و یک مقدار دارم در مقاله شما نوشته کربوهیدرات نخورید تا چربی های دور شکم از بین بره اما من با یک تقریبا مربی مشورت کردم اون گفته روزی پنج وعده باید غذا بخورم و در هر وعده باید 60 گرم کربوهیدرات مصرف کنم 20گرم پروتیین و 10 گرم چربی والا گیج شدم اگه لطف کنید کمکم کنید و من را در مسیر درست قرار.

رژیم کتوژنیک دکتر روستایی

به همین دلیل بهتر است پیش از استفاده از هر رژیم حتما با یک مشاور تغذیه و یا پزشک، مشورت نمایید. اگر به دیابت مبتلا هستید برای هر نوع تغییر در سبک زندگی، حتماً باید با پزشک معالج خود صحبت کنید. کلمه رژیم بیشتر تغییر سبک غذایی است به همین دلیل ترجیح می دهیم رژیم Atkins را تغییر سبک زندگی تلقی کنیم. 3. سپس تخم مرغ را نیز ب مواد اضافه می کنیم آنقد هم می زنیم تا مخلوط ما کاملا حل و کف کند.

بدن ما همچنین به ریز مغذی های مختلف نظیر املاح و ویتامین ها نیاز دارد تا بتواند فرآیندهای لازم برای حفظ حیات و ادامه زندگی را به درستی انجام دهد. به این ترتیب است که بهترین رژیم لاغری میتواند به اصلاح سبک زندگی فرد بیانجامد. متأسفانه، هیچ قانون پذیرفته شده ای برای راهنمایی مداخلات برای ارتقاء رفتار و تغییر شیوه زندگی افراد وجود ندارد. برای اینکه رژیم غذایی خود را به رژیم کم کربوهیدرات تغییر دهیم، ابتدا باید بدانیم کربوهیدرات چیست، در بدن چه کاری انجام میدهد و چه غذاهایی شامل کربوهیدرات هستند.  Th is has ​be​en gen er at​ed wi th G SA Content Ge᠎ne᠎rator ​DE MO !

این مواد غذایی شامل ریز مغذیها و درشت مغذی های مختلفی میشوند، تا فرد رژیم گیرنده، دچار عوارض و کمبودهای متعدد نشود. شامل مرحله ای است که شما بیشترین وزن را از دست میدهید. بهعنوان مثال در طول هفته، ۵ روز از رژیم کتو پیروی میکنید و در ۲ روز بعدی مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید. دلیل کاهش وزن سریع و آب کردن چربی های شکم که با پیروی کردن از رژیم کتوژنیک رخ میدهد استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت است. این باعث می شود که از VLCD پیروی شود.

نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

در این مرحله می توانید به رژیم غذایی خود مغزها، دانه ها، لبنیات و میوه را اضافه کنید. در رژیم کم کربوهیدرات، میزان کربوهیدرات دریافتی را کاهش میدهیم. وقتی که رژیم لاغری کم کربوهیدرات داشته باشید، بدن برای تامین انرژی از پروتئین و چربی به عنوان منابع تولید انرژی اولیه استفاده می کند. از طرفی مابقی نیازها که توسط رژیم غذایی تامین نمی شود، بایستی از طرق دیگر توسط تیم درمان به بدن فرد برسد. و از طرفی برای داشتن چنین برنامه رژیم لاغری ای، توجه به ابعاد بالینی و شرایط فیزیولوژیک بدن فرد تحت درمان لازم است.

مقاله رژیم کتوژنیک

توجه داشته باشید که مطالب ذکر شده در این مقاله مجوز و تاییدی برای استفاده از این روش در تمامی افراد نیست و ما صرفا در این مطلب به معرفی این روش پرداخته ایم. لذا ما در مرکز دکتر سلامت، پیرو درخواست های فراوان شما عزیزان، تصمیم گرفتیم تا یک رژیم لاغری یک ماهه رایگان اصولی و علمی را برای کالری 1200، به شما عزیزان ارائه کنیم. در رژیم غذایی کتوژنیک، از چه غذا هایی دوری کنیم؟ رژیم کتوی هدفمند و چرخه ای به تازگی به این لیست اضافه شده اند و ورزشکاران و بدن سازان طرفداران اصلی آن ها هستند.

متخصص رژیم کتوژنیک هر میان وعده و دسر تقریبا 150 کالری است، اما مقدار پروتئین موجود در آن متفاوت است. رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . در مقالات علمی متعدد، برای تعیین ویژگی های بهترین رژیم لاغری، اثربخشی روش های مختلف رژیم غذایی مورد بررسی قرار گرفته مشود. حتی در رژیم های”کم کربوهیدرات” کربوهیدرات غذا را به طور کامل حذف نمیکنیم فقط میزان کربوهیدرات دریافتی را کاهش میدهیم. در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات بسیار کم میشود تا بدن برای تغذیه از چربیهای بدن استفاده کند.

[arpw limit=”10″]

در این صورت است که دستیابی به نتیجه مطلوب محقق میشود. در واقع، بسیاری از مطالعات نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. همچنین به علت پایین آمدن سطح انسولین و خوردن شکر کمتر و عدم استفاده از غذاهای فرآوری شده در رژیم کتوژنیک، بیماری آکنه نیز بهبود مییابد. شما باید از پروتئین به مقدار متعادل مصرف کنید زیرا که دریافت بالای آن باعث افزایش شدید انسولین و پایین آمدن کتون میشود. اعتقاد بر این است که زمانی که قطبشزدایی از ناحیهٔ زیرین مغز به پایین حرکت میکند، عصبهایی که در سر و گردن درد را احساس میکنند، تحریک میشوند.

همچنین کسانی که به بیماری سندرم روده تحریک پذیر یا یبوست مزمن مبتلا هستند نیز نباید از این رژیم استفاده کنند. در میان چندین استراتژی برای لاغر شدن، دو عامل “رژیم غذایی” و “ورزش برای لاغری” برای کاهش وزن در بزرگسالان مفیدتر هستند. از کالری مواد غذایی باخبر باشید تا بفهمید چگونه یک ماده غذایی متناسب با مقدار کالری مورد نیاز روزانه شما در برنامه کاهش وزن و لاغری جای می گیرد.

بدن ما روزانه به درشت مغذی های مختلفی نظیر پروتئین، کربوهیدرات و چربی نیازمند است تا انرژی مورد نیاز بدن را تامین کنند. کربوهیدرات ها منبع مهمی برای تامین انرژی بدن هستند، پروتئین و چربی هم می توانند انرژی تولید کنند. این رژیم که به سومین رژیم سریع دنیا تبدیل شده است، یک شعار دارد و آن هم کربوهیدرات کم، چربی زیاد (Low Carb, High Fat) است و با توجه به این شعار، روش کار این رژیم نیر کاملا نمایان میشود. Art᠎ic᠎le w​as gener ated with GSA Con​te᠎nt Generator DEMO᠎!

همچنین نقش شیرین کننده های مصنوعی در کنترل وزن نیز مد نظر قرار گرفته میشود. رژیم لاغری رایگان شاید به خودی خود با ارزش به نظر نرسد. شما یک وسیله که دو منبع سوخت دارد را در نظر بگیرید. هورمون انسولین باعث می شود بدن از گلوکز به عنوان منبع انرژی استفاده کند. به عنوان مثال یک آووکادو حاوی 12 گرم کربوهیدرات و 10 گرم فیبر است. استفاده از اینگونه رژیم ها می تواند بویژه در طولانی مدت با عوارض و مشکلات متعدد و حتی جبران ناپذیر همراه باشد و به هیچ عنوان بدون نظارت و تشخیص تیم درمان توصیه نمی شود.

غذا برای رژیم کتوژنیک

این مرحله را میتوانید با ۲۵ گرم کربوهیدرات برای هر روز شروع کنید. برای مثال میتوانید از نان کتوژنیک و ماست در رژیم کتوژنیک که دارای کمترین میزان کربوهیدرات هستند، استفاده کنید. در این بخش با عوارض رژیم کتوژنیک را بررسی کردیم؛ اما برای شناخت بهتر و کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است در ادامه مقاله با انواع رژیم کتوژنیک و همچنین معرفی نمونه های رژیم کتو آشنا شویم. مقدار محدودی از پروتئین در رژیم غذایی کتوژنیک مجاز است.