رژیم کتوژنیک و بدنسازی – اندام برتر

تحقیقات نشان داده اند که رژیم کتوژنیک بهتر از رژیمهای توصیه شده کم چربی یک نمونه رژیم کتوژنیک عمل می کند. امروزه رژیم کتوژنیک استاندارد به عنوان روشی سریع برای لاغری و کاهش وزن شناخته شده. آیا ورزش در رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک نقش دارد؟ متخصصان زنان و زایمان و متخصصان بهداشت زنان از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند تا به زنان کمک کنند دوباره تعادل هورمونی خود را به دست بیاورند و احساس سلامتی کنند. ادعا می شود که ایشان و متد کاهش وزن مورد تاییدشان توانسته است تا کنون به ۵ میلیون نفر در کاهش وزن کمک کند.

افراد مبتلا به بیماریهای هورمونی از جمله کم کاری تیروئید، دیرتر وزن کم میکنند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم چرب وپرکربوهیدرات است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز دارد. رژیم کتوژنیک برای همه افراد مناسب نیست، اما تجربه من نشان داده است که این رژیم برای بسیاری از خانمها مفید است. ایشان با تجربه چندین سال تحصیل در دانشگاه علوم تغذیه کانادا و نیز مشاوره و آموزش در موسسه خود که «در جستجوی سلامتی» نام دارد، اقدام به نگارش این کتاب نموده که چکیده و خلاصه آن را در چند مطلب تشریح خواهیم کرد.

[catlist name= post_type=”post”]

لیست غذاهای رژیم کتوژنیک

متاسفانه بسیاری از افراد بدون مشورت کردن با کارشناسان تغذیه و تنها با تکیه بر تجربه و حدس و گمان های خود، به طراحی رژیم های ناسالم اقدام کرده و در کنار کم کردن چند کیلوگرم وزن، آسیب بسیار جبران ناپذیری به بدن خود وارد می کنند. این رژیم با تاثیری که در متابولیسم بدن ایجاد می کند احساس سیری بیشتری به فرد می دهد که باعث می شود شما بدون نیاز به هرگونه وسواسی در شمردن کالری مصرفی خود، وزن کم کنید.

خرید کتاب رژیم غذایی کتوژنیک

در یک رژیم کتوژنیک مناسب، حدودا ۷۵ درصد از کالری دریافتی شما در روز باید از منابع چربی سالم مثل آووکادو، مغزها، روغن نارگیل، کره، زیتون و روغن آن و بقیه چربیهای سالم تامین شود. در این رژیم ۶۰ درصد انرژی از چربی، ۳۵ درصد از پروتئین و ۵ درصد از کربوهیدرات تامین میشود. رژیم غذایی کتوژنیک یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن و نیز کاهش خطر ابتلا به بیماریها است. کربوهیدرات 5 درصد: برخی از انواع مجاز سبزیجات، دانه ها و میوه ها دارای مقدار کمی کربوهیدرات هستند.

18. با یبوست ناشی از کتوژنیک چه باید کرد؟ باید دانست رژیم کتوژنیک برای زنانی که دچار تغییرات عمده هورمونی هستند و با علائم مربوط به نوسانات آن دست و پنجه نرم میکنند مناسب است. ۲۰ مطالعه علمی نشان میدهد که این رژیم غذایی میتواند در نهایت به کاهش وزن و همینطور بهبود سلامت شما کمک فراوانی کند. برای مقابله با این موضوع، میتوانید از سبزیجات کم کربوهیدرات که در رژیم کتوژنیک مصرف میشود لذت ببرید ( سبزیجاتی مثل جعفری، کلم پیچ، کلم بروکلی، گل کلم و غیره ) این سبزیجات به عادی سازی کورتیزول کمک میکنند، از غدد فوق کلیوی شما پشتیبانی میکنند و سطح پروژسترون بدن شما را بهبود میبخشند.

رستوران های کتوژنیک

سبزیجاتی مثل کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل، ادویه جاتی مثل پونه کوهی، آویشن، رزماری و زرد چوبه. پس از خرد شدن کلم، دوباره آن را به درون قابلمه ریخته و نمک و کره را به میزان مناسب به آن اضافه میکنیم. دلیل احتمال پسردار شدن زیاد می شود. اولین اصل برای وارد شدن به حالت کتوزیس این هست که بدن هیچ منبع انرژی جز چربی ها نداشته باشه. همانطور که در بیش از 50 مطالعات نشان داده شده است، این برنامه غذایی مزایای زیادی برای کاهش وزن، سلامتی و عملکرد بدن شما دارد.

در این رژیم از رژیمهای دش و مدیترانهای الهام گرفته شده است و تقریبا بیشتر مطالعات روی آن مثبت و موفقیت آمیز بوده است. اکنون مطالعات نشان دادهاند که این رژیم غذایی میتواند برای طیف گستردهای از شرایط مختلف سلامت فواید داشته باشد:بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند به بهبود عوامل خطر، مانند: چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشارخون و قندخون کمک کند.سرطان: در حال حاضر، این رژیم بهعنوان یک درمان جدید برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کندکردن رشد تومورها کمک کند.بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کندکردن پیشرفت آن کمک کند.صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتو میتواند باعث کاهش قابل توجه تشنج در کودکان صرعی شود.بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است، اما یک مطالعه نشان داد رژیم کتو به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند.سندرم تخمدان پلیکیستیک: رژیم کتو میتواند به کاهش سطح انسولین که نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلیکیستیک دارد، کمک کند.صدمات مغزی: برخی تحقیقات نشان میدهند رژیم غذایی میتواند نتایج آسیبهای مغزی را بهبود بخشد.کاهش احساس گرسنگیکتوز برای کاهش اشتها هم گزینهی خوبی است.

خرید کتاب رژیم کتوژنیک

اما یکی از نکات مهم درباره رژیم کتوژنیک که معمولا به آن پرداخته نشده است این است که رژیم کتوژنیک میتواند به بازگرداندن تعادل به هورمونهای جنسی زنانه کمک کند. اگر ترجیح میدهید از رژیم کتو گیاهی استفاده کنید، توصیه میشود که از موادی استفاده کنید که باعث سم زدایی این مواد میشود. بروز وضعیت کتواسیدوز خصوصا در افراد دیابتی که این حالت به دلیل نبود انسولین کافی در بدن رخ می دهد. دلیل اصلی وجود بیش از حد استروژن رژیم غذایی مملو از قند و کربوهیدرات است.

[arpw limit=”10″]

رژیم کتوژنیک و ریزش مو

کتاب پرفروش KETO DIET نوشته خانم ووگل، مرجعی بسیار مفید برای یادگیری روش و چگونگی عملکرد رژیم کتوژنیک در بدن شماست. افرادی که فعالیت های بدنی بسیار زیادی دارند از این نوع رژیم استفاده می کنند. اما به شما توصیه میکنیم که بیشتر از ۳ ماه این رژیم را ادامه ندهید. در این مقاله به چگونگی این کار و دلیل مفید بودن آن خواهم پرداخت. سالیانه جان افراد زیادی به دلیل بروز مشکلات مختلف جسمی به خطر میافتاد.

رژیم کتوژنیک مورد استفاده در مرکز صرع کودکان جان هاپکینز عموماً به عنوان رژیم سنتی و کلاسیک صرع شناخته میشود. این رژیم باعث ایجاد تعادل هورمونی در زنان میشود. در این زمان، بدن ما توانایی فوق العاده ای برای چربی سوزی و تامین انرژی خود از منابع چربی خواهد داشت. بدن به طور کلی از کربوهیدرات ها برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند، حال اگر میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یابد منبع سوخت بدن به چربی ها تغییر می یابد.

دسر های کتوژنیک

در دوره ۳۰ روزه رژیم قلیایی از اینگونه تکنیک ها برای لاغری به شما آموزش می دهم. یک رژیم غذایی کتو می تواند برای سوزاندن چربی های اضافی و انباشته مفید باشد، بدون اینکه شخص احساس گرسنگی کند. میدانیم که محدودیتهای کتوژنیک در مصرف کربوهیدرات و برخی مواد غذایی ممکن است برای بدن مشکلاتی را به همراه داشته باشد، اما میتوان با استفاده از مکملهای کتوژنیک از عوارض ناشی از این محدودیتها جلوگیری کرد. بهطور کلی، مصرف هر نوع مواد غذایی که حاوی مقادیر زیادی از کربوهیدرات باشد، باید در رژیم کتوژنیک محدود شود.

اما محتوای قندی آن بیشتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک و رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز و در حدود ۴۰ تا ۶۰ گرم در روز است. قبل از دریافت هرگونه مکمل ابتدا با پزشکتان صحبت کنید. اگر می خواهید هوشمندانه ۵، ۱۰ و حتی ۲۰ کیلوگرم وزن کم کنید پس دکمه زیر را فشار دهید. این هورمون باعث کنترل فشار خون میشود، و وقتی که فشار خون بالاست و از تعادل خارج شده است، با کاهش هورمونهای جنسی آن را به حالت طبیعی برمیگرداند.  Post was gen​erat ed by GSA Con​tent  Gener ator D​emover si᠎on.

لیست خوراکی های رژیم کتوژنیک

این نویسنده خود

مربی تغذیه و متخصص حوزه رژیم های غذایی است که ساکن ایالات متحده است. مکمل کتونهای برون زا معمولا توسط افرادی مصرف میشوند که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند و قصد افزایش سطح کتون خونشان را دارند. به بیان ساده وضعیت متابولیکی کتوز به این معناست که کتون موجود در خون در بالاتر از سطح نرمال خود قرار میگیرد. این کار باعث تنظیم سطح انسولین میشود. خوشبختانه، با استفاده از رژیم کتوژنیک بدن شما حساسیت بیشتری به انسولین پیدا میکند. در ادامه می توانید نمونه برنامه ای کامل از یک رژیم لاغری کتوژنیک یک هفته ای را مشاهده کنید.

[ktzagcplugin_video max_keyword=”” source=”ask” number=”2″]

[ktzagcplugin_image source=”google” max_keyword=”8″ number=”10″]

خرید محصولات کتوژنیک در اصفهان

علت اصلی این علائم وجود بیش از حد استروژن و کمبود پروژسترون است. با استفاده از رژیم کتوژنیک این مشکل به راحتی حل میشود. کافئین: یک فنجان قهوه اضافی یا چای سبز میتواند برای عملکرد ورزشی مفید باشد و سطح انرژی را تقویت کند، مخصوصا در ورزشکارانی که تازه رژیم کتوژنیک را شروع کردهاند. کراتین مونوهیدرات: کراتین مونوهیدرات یکی از مکملهای رژیمی است که تحقیقات بسیاری روی آن انجام گرفته و نشان داده که میتواند رشد عضلانی را افزایش، عملکرد ورزشی را بهبود و قدرت عضلات را بیشتر کند.

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

برعکس، رژیمهای غذایی غنی از چربیهای سالم مانند آجیل، دانهها و ماهی غنی از چربی امگا، میتواند قدرت باروری را در افراد بالا ببرد. از کدام غذاها باید پرهیز کنید؟ نکتهی دیگر این است که باید میزان زیادی آب در طول روز بنوشید. این کار اشتباه بوده است. رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی منظم با توجه به مصرف کم کربوهیدرات و نیز مصرف بالای چربی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.