فکر کنید رژیم کتوژنیک استاندارد شما ایمن است؟ 9 روشی که می‌توانید امروز آن را از دست بدهید

حال به غیر از اینکه این رژیم با نام رژیم کتوژنیک شناخته می شود، اسم علمیای که برای این تغییر وضعیت در بدن افراد صورت میگیرد و حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی تغییر میگردد، کتوزیس شناخته می شود. مهمترین عملکردی که این نوع از رژیم کتوژنیککه به عنوان دورهای شناخته می شود، این است که بتواند راهکار سادهای برای افزودن میزان چربی ها به برنامه های غذایی افراد به دنبال داشته باشد و این عملکرد سبب می شود که هنگامیکه روزهای آزاد رژیم صورت میگیرد، بدن افراد در حالت متعادل تری قرار بگیرد و از یک رژیم منحصر به فرد استفاده کنند. Th᠎is a rt ic​le h᠎as  been do​ne  by ᠎GSA ​Content Gene᠎rator  DE​MO᠎!

کل وسایل رژیم کتوژنیک شیراز

رژیم کتوژنیک شیراز طرفداران رژیم غذایی فوق العاده کم چرب ادعا می کنند که رژیم های غذایی کم چرب سنتی به اندازه کافی کم چربی نیستند و به جهت ایجاد فواید سلامتی و کمتر وزن، مصرف چربی باید کمتر از 10 در ادامهصد کل کالری باشد. اینجاست که دوباره پای ارتباط رژیم کتوژنیک و کبد چرب به داستان باز میشه. مهمترین نکتهای که می توانیم به عنوان یک پیشنهاد برای انجام رژیم کتوژنیک دورهای برای افراد ذکر کنیم، این است که هنگامی نتیجه این رژیم بهتر و مفیدتر می شود که بتوان در روزهای آزاد کربوهیدراتهای سالمی استفاده کرد.

گروه رژیم کتوژنیک

​Th is post has  been  do ne by GSA Content Gener at or D᠎em​oversi​on!

رژیم کتوژنیک فرشته

در ادامه با بیان مواد غذایی و نوشیدنی های غیرمجاز رژیم کتوژنیک می پردازیم.برای آشنایی با دیگر رژیم ها ، پیشنهاد می شود مقالات ” رژیم شیر” را مطالعه نمایید. در حال حاضر شواهد نشان میدهند که رژیم با چربی بالا و کربوهیدرات پایین کتو در مقایسه با رژیم کم چرب باعث داشتن عمر طولانی تر می شود. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

تغییر رژیم غذایی بعد از کتو و شروع مصرف کربوهیدرات میبایست در طول مدت زمان حداقل 2 الی 3 هفته صورت گیرد. معنی کتوزیس این است که برای اینکه بدن بتواند انرژی مورد نیاز خود را تامین کند کربوهیدرات ها که شامل قند یا گلوکز می شوند، در این رژیم وجود ندارد و مهم ترین عملکرد بدن این است که از طریق چربی ها می تواند منابع تامین انرژی خود را کسب کند. برای استفاده از این رژیم میزان درشت مغذی ها شامل ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، همین طور ۲۰ درصد پروتئین و ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات ها می باشد.

نمونه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان

حال هنگامیکه در راستای رژیم کتوژنیک کربوهیدرات ها به حداقل رسانده می شوند و در بسیاری از موارد استفاده نمی شوند، لازم است از سوخت جایگزین استفاده کرد. روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن زیتون، روغن MCT، سس مایونز کتویی نیز چربی های سالمی است که در رژیم کتوژنیک مجاز به استفاده از آن ها میباشید. رژیم کتوژنیک به صورت دورهای خود شامل چندین نوع رژیمی شود که یکی از انواع آن به گونهای است که می توان ۵ روز از رژیم کتوژنیک به صورت استاندارد استفاده کرد و ۲ روز از ایام هفته به صورت رژیم غیر کتوژنیک استفاده کرد. This post was  done wi​th the help ᠎of G​SA Conte​nt Gener᠎ator Dem ov ersion.

اغلب از رژیم کتوژنیک هدفمند ورزشکاران استفاده میکنند و اشخاصی که فعالیت های بدنی دارند، همانند ورزشکاران می تواند نتیجهای منحصر به فردی از این رژیم بگیرند. این بیماران باید قبل از شروع رژیم در مورد بیخطر بودن آن و میزان مصرف داروها با پزشک مشورت کنند. این یک باور غلط است که در ذهن افراد شکلگرفته که برای کاهش وزن نباید از چربی ها استفاده کنند. با این حال، سلولها قادرند از منابع دیگری از جمله اسیدهای چرب و کتونها نیز انرژی خود را تامین کنند. اشتراک گذاری افکار و زندگی خود از طریق تمرین و یا پیوستن به یک انجمن آنلاین که در ادامه آن اعضا، یکدیگر را تشویق می کنند می تواند بسیار مفید باشد.

رژیم کتوژنیک استاندارد

رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات و کتوژنیک بسیار محبوباند. در خصوص علت این فرآیند باید گفت مصرف کم کربوهیدرات سبب کاهش اشتها می شود؛ پس در نتیجه میزان کالری دریافتی کاهش پیدا میکند و کاهش وزن و لاغری حاصل می شود. سبزیجاتی همچون اسفناج، کلم، گوجه فرنگی، پیاز و فلفلها، بروکلی، گل کلم و قارچ در این رژیم آزاد می باشد. بهطور خلاصه میتوان گفت در دورههای رژیم کتو حتی اگر قراری در رستورانها داشتید نیز میتوانید یک غذای مبتنی بر گوشت، ماهی یا تخم مرغ انتخاب کنید.

با خوردن یک میان وعده پر کربوهیدرات به هنگام خواب غذای شب را تکمیل نمایید. پزشک مدنظر تشخیص می دهد که فرد لازم است در بین وعده های غذایی خود از میان وعده ها استفاده کند. استانداردهایی که برای وعده های اصلی رژیم کتوژنیک استاندارد در نظر گرفته می شود، بدینگونه می باشد که همه وعده های اصلی به علاوه میان وعده ها لازم است بر اساس چربی های مفید برنامهریزی شوند. برای استفاده از این رژیم میزان درشت مغذی ها شامل ۳۰ درصد پروتئین به همراه ۶۰ تا ۶۵ درصد چربی و میانگین ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در نظر گرفته شده است.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش چربی دریافتی بدن را در حالت کتوزیس قرار می دهد. لازم است پیشینهای از این رژیم برای شما داشته باشیم. برای درک بهتر این موضوع لازم است بدانید که بخش عمدهای از کربوهیدرات ها می توانند غذای روزمره افراد را شامل شوند. یکی از بهترین راهکارهایی که میتوانید در رژیم لاغری سریع در پیش بگیرید این است که یک غذای سایز کودک را به منظور کاهش دریافت کالری برای خود سفارش دهید.

برای استفاده از این رژیم میزان درشت مغذی ها شامل: ۷۵ درصد چربی است/ میزان پروتئین مصرفی این رژیم ۱۵ تا ۲۰ درصد است. اولین بار استفاده از این دسته رژیم برای اشخاصی که دچار بیماری صرع بودهاند، عملکرد داشت. با تغییر رژیم غذایی و مصرف چربی، بدن بهصورت ناخواسته دچار شوک میشود و در برخی از افراد، مشکلات گوارشی بروز میکند. در برخی موارد موارد دیگر ممکن است ۲۵ درصد پروتئین به همراه ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزادی که رژیم کتوژنیک در نظر گرفته نمی شود، مورد مصرف ورزشکاران صورت بگیرد.

رژیم کتوژنیک مواد غذایی

کارشناسان و متخصصانی مانند استادان دانشگاه پزشکی مموریال اینگال شیکاگو (University of Chicago Medicine Ingalls Memorial) معتقدند رژیم کتو رژیم بسیار سختی است و پیگیری آن دشواریهایی دارد که باید در نظر داشته باشید. رژیم کتوژنیک یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد این رژیم میتواند کمتر صدمه و کمک به بهبود پس از آسیب مغزی شود. یک پژوهش انجام شده نشان داد، افراد در رژیم کتوژنیک 2.2 برابر کاهش وزن بیشتر نسبت به افرادی داشتند که یک رژیم با کالری و چربی پایین را انجام انتخاب کرده بودند.

و با اینکه میزان چربی بدن ما را نیز به صورت حدودی مشخص می کند اما نحوه توزیع چربی ها را نشان نمی دهد و همچنین تمایزی بین چربی و عضله قائل نیست. از آنجایی که در رژیم کتوژنیک بعضی از گروههای غذایی حذف میشوند موجب کاهش ریز مغذها در بدن می شود از این رو شما باید با مشاوره پزشک از مکملهای مناسب استفاده کنید. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. این مکمل ها ادعا می کنند که انرژی را افزایش می دهند، اما تعداد کمی از آنها توسط FDA تنظیم می شوند.

حلیم در رژیم کتوژنیک

کاهش بیشازحد کربوهیدرات و پروتئین و چربی یا افزایش غیرعلمی درصد آنها در رژیم همچون رژیمهای پرپروتئین خاص یا رژیمهای کتوژنیک یا پر کربوهیدرات، عوارض جدی شناختهشدهی مختص خود را بر سلامت افراد برجا میگذارند که از جملهی آنها اختلالات متابولیکی، ریزش مو، عوارض قلبی-عروقی، گوارشی و حتی کلیوی را میتوان نام برد. هدف ما از ذکر کردن این مثال بر این بود که بگوییم بدن همانند ماشین می باشد و دارای دو سوخت متعدد می باشد کربوهیدرات ها و چربی ها مهمترین سوخت هایی هستند که در طول روز نیاز است به بدن برسد. ممکن است این عملکرد در ذهن شما اندکی عجیب به نظر برسد که چگونه رژیم کتوژنیک چگونه می تواند با چربی های بالا که شامل چربی های سالم مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و دیگر موارد می شود، سبب کاهش وزن باشد.

رژیم کتوژنیک صبحانه

مقدار پروتئین مصرفی به صورت متوسط برای این نوع رژیم در نظر گرفته شده است که می تواند تا ۱۱۲ گرم گوشت را مجاز بداند و در هر وعده می توان از این مقدار گوشت ماهی یا مرغ استفاده کرد. رژیم غذایی مبتنی بر مصرف کم کربوهیدرات و تمرکز بر مصرف پروتئین و چربی است. اگر در کنار این رژیم تمرین های ورزشی هم انجام می دهید، می توانید روزهای پر کربوهیدرات را به روزهای تمرینی اختصاص دهید.رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD) : در این رژیم که بیشتر مناسب برای ورزشکاران حرفه ای و بدنسازان بوده، افراد می توانند قبل و بعد از تمرین از کربوهیدرات بیشتری استفاده کنند تا انرژی بیشتری برای تمرین بهتر و ریکاوری سریعتری بعد از تمرین داشته باشند.رژیم کتوژینک با پروتئین بالا: این رژیم تا اندازه ای شبیه به رژیم استاندارد بوده با این تفاوت که در این برنامه پروتئین بیشتری مصرف می شود.

چالش دو هفته ای رژیم کتوژنیک

به طورکلی این دسته از افراد در رژیم کتوژنیک هدفمند به صورت روزانه میتوانند میزان ۷۰ تا ۸۰ گرم کربوهیدرات استفاده کنند. توصیه شده است که هنگام شیردهی برای کمک به بدن برای تولید شیر، 30 تا 50 گرم کربوهیدرات اضافی از میوه ها استفاده کنید. بله در فرآیند کتوز (زمانی که بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات لازم را نداشته باشد، برای تولید انرژی چربیها را به کتون تبدیل میکند) طبیعی است و نیاز به بررسی نیست. این به شما کمک می کند ذخایر گلیکوژن اضافی خود را بسوزانید و تولید کتون را تسریع کنید. اما این رژیم برای افراد بهگونهای در نظر گرفته می شود که بعد از ورزش بتواند حدوداً ۲۰ تا ۳۰ درصد از کربوهیدرات روزانه خود را استفاده کند تا در حین هنگام ورزش فعالیت های بدنی آن ها رو به افزایش برود.

رژیم کتوژنیک اقتصادی

مهمترین نکتهای که در این رژیم رعایت میگردد، کاهش یافتن میزان مصرف کربوهیدرات ها در طول روز می باشد و حداکثر استفاده از کربوهیدرات ها به ۵ درصد می رسد و جایگزین مناسبی برای کربوهیدرات ها در نظر گرفته می شود که بتواند میزان انرژی بدن را تامین کند. همینطور برای استفاده از کربوهیدرات ها در روزهایی کتوژنیک از ۵ تا ۱۰درصد در نظر گرفته شود و در کنار آن می توان ۲۵ درصد چربی نیز استفاده کرد. با توجه به اینکه میزان کربوهیدرات ها در طول روز برای افراد بسیار زیاد می باشد، هدف رژیم کتوژنیک این است که بتواند کاهش کربوهیدرات را به دنبال داشته باشد و آن را به روزانه ۵ درصد برساند.

رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

آیا طبیعی است که در طول رژیم کتوژنیک ادرار بوی میوه بدهد؟ انتظارات غیر واقعی: این موضوع که هنگام عمل به یک رژیم غذایی به دنبال تغییرات و نتایج سریع باشید، طبیعی است، اما باید بدانید که تغییر وزن در افراد با یکدیگر متفاوت است. اولین و پرطرفدارترین رژیم، رژیم غذایی پرکربوهیدرات است. شما همچنین میتود از شیک های پروتئینی و مواد غذایی غنی از پروتئین بعد از تمرین استفاده کنید. رژیم کتوژنیک یکی از بهترین راه های کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. اما قبل از این که از کاهش وزن به واسطه رژیم کتوژنیک استفاده کنید، بهتر است کاملاً با شرایط انجام آن آشنا شوید.

رژیم کتوژنیک و ورزش

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت پیشنهادات برای رژیم کتوژنیک برای لاغری 1402.