چگونه می توان مراقبت های بهداشت دهان و دندان کودکان را برای بهبود نتایج کلی سلامت پیش برد


چه چیزی بیش از یک کودک با لبخندی درخشان و سالم، امید به آینده را القا می کند؟ برای نویسندگان – یک متخصص اطفال و یک مدیر مراقبت های بهداشتی دهان – یک لبخند سالم آینده را تعریف می کند. به مناسبت ماه ملی سلامت دندان کودکان، ما گرد هم آمده ایم تا اهمیت پیشبرد مراقبت های بهداشت دهان و دندان کودکان را برجسته کنیم.

سلامت دهان و دندان برای سلامت کلی، به ویژه برای کودکان ضروری است. تحقیقات نشان می‌دهد که لبخند سالم، تعامل اجتماعی، ارتباطات و توانایی عملکرد خوب در مدرسه را بهبود می‌بخشد – که همه این‌ها در سال‌های شکل‌گیری بسیار مهم هستند.

از سوی دیگر، سلامت ضعیف دهان و دندان در طول زمان با افزایش خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامت از جمله بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. کمک به کودکان برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی دهان و دندان و ایجاد عادات خوب مراقبت از دندان، اعتماد به نفس آنها را افزایش می دهد و زمینه را برای سلامت کلی بهتر در طول زندگی آنها فراهم می کند – چیزی که صندوق سلامت کودکان و دلتا دنتال به آن اختصاص داده اند.

به عنوان قهرمانان برابری در دسترسی به مراقبت، ما به طور مستمر در حال گسترش تلاش ها در سراسر کشور برای ارائه مراقبت های بهداشتی دهان و دندان با کیفیت برای هر کودک از طریق برنامه هایی هستیم که:

بر مراقبت های پیشگیرانه تمرکز کنید: حفره ها که به نام پوسیدگی یا پوسیدگی دندان نیز شناخته می شوند، شایع ترین بیماری مزمن در دوران کودکی هستند. خبر خوب این است که حفره ها تقریباً 100٪ قابل پیشگیری هستند. و در حالی که مراقبت از سلامت دهان و دندان خوب در خانه شروع می شود، مراجعه به دندانپزشک قبل از یک سالگی نیز برای بهبود نتایج سلامت دهان و دندان کودک ضروری است. آکادمی دندانپزشکی اطفال آمریکا توصیه می کند که کودک باید ظرف شش ماه پس از درآوردن اولین دندان خود – و حداکثر تا اولین سالگرد تولدش – به دندانپزشک مراجعه کند. مراجعه زودهنگام به دندانپزشک می تواند پایه و اساس یک عمر سلامت دهان و دندان را ایجاد کند. همچنین با یادگیری عادات سالم و نحوه مراقبت از دندان های نوزاد، خانواده ها می توانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند. دهان سالم مهم است – برای نوزادان و کودکان خردسال، مانند بزرگسالان.

  • برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارائه مراقبت های پیشگیرانه به کودکان، از شما دعوت می کنیم درباره کلینیک های سیار صندوق سلامت کودکان و برنامه Delta Dental’s Dentist By 1 مطالعه کنید.

همکاری بیشتر بین پزشکان اطفال و دندانپزشکان را فعال کنید: تحقیقات جدید نشان می دهد که افزایش ارتباط بین ارائه دهندگان دندانپزشکی و پزشکی، موانع مراقبت را کاهش می دهد. در واقع، ادغام پزشکی و دندانپزشکی نتایج مثبت سلامت را در جمعیت‌های آسیب‌پذیر، مانند کودکان در معرض خطر، زنان باردار، سالمندان و کسانی که نیاز به مدیریت بیماری‌های مزمن دارند، بهبود می‌بخشد. هنگامی که با موفقیت اجرا شود، مدل های ارائه مراقبت که بر همکاری و ادغام بین تیم های مراقبت های اولیه و دندانپزشکی متکی است، می توانند رویکردهای فراگیرتری ایجاد کنند که به سیستم مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا برای همه بهتر عمل کند.

راه‌های بیشتری برای مراقبت ایجاد کنید، به‌ویژه برای گروه‌هایی که از نظر تاریخی کمتر حضور دارند: در ایالات متحده، نابرابری‌ها و نابرابری‌های فاحش، دسترسی به مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان برای کودکانشان را برای گروه‌هایی که از لحاظ تاریخی کمتر حضور دارند، دشوار می‌سازد. در نتیجه، کودکان خانواده‌های کم‌درآمد و اقلیت، پیامدهای بهداشت دهان و دندان ضعیف‌تری دارند، ویزیت‌های دندان‌پزشکی کمتری دارند، و سیلانت‌های محافظ کمتری دارند، که همگی غیرقابل قبول هستند – و ما در تلاش هستیم تا همه آنها را تغییر دهیم.

  • صندوق سلامت کودکان با استفاده از شبکه ملی شرکای خود، اقدامات معنی‌داری را برای پر کردن شکاف‌های حیاتی در مراقبت‌های دندانی برای گروه‌هایی که از لحاظ تاریخی کمتر ارائه شده‌اند، از طریق واحدهای سیار ما – مطب‌های دندان‌پزشکی روی چرخ – انجام می‌دهد که به طور معمول از جوامعی بازدید می‌کنند که در آن مراقبت یا غیرقابل دسترسی است یا بسیار پرهزینه است.
  • امسال، موسسه دندانپزشکی دلتا کمپینی را برای ارتقای نیروی کار متنوع تر بهداشت دهان و دندان راه اندازی خواهد کرد. تحقیقات نشان می دهد که تنوع نژادی و قومیتی در میان متخصصان سلامت با نتایج بهبود یافته و برابری سلامت بیشتر مرتبط است. به عنوان رهبر سلامت دهان و دندان کشور، دلتا دنتال مسئولیت دارد تا به نتایج عادلانه‌تر سلامت کمک کند و ما متعهد هستیم که به طور مستمر به نیازهای جوامع متنوعی که به آنها خدمت می‌کنیم رسیدگی کنیم. در هفته های آینده اطلاعات بیشتری در مورد کمپین به اشتراک خواهیم گذاشت.

ما معتقدیم که تلاش های مشترک ما برای تضمین سلامت کلی بهتر برای فرزندانمان و آینده ای روشن تر برای کشورمان حیاتی است. ما از رهبران صنعت سلامت همکار خود می‌خواهیم که به مشارکت، همکاری و مشارکت در تفکر جدید و نوآورانه برای کمک به ایجاد نتایج سلامت بیشتر برای کودکان ادامه دهند.