داروهای چاقی «داروهای بیهوده» نیستند: داستان مایا


زمانی که مایا کوهن تصمیم گرفت برای وزن خود به دنبال کمک حرفه‌ای باشد، نمی‌دانست که این آغاز سفر او با حمایت از افرادی است که مبتلا به چاقی هستند.

مایا کوهن عضو OAC امروز

در اولین ملاقات مایا با یک متخصص طب چاقی در بوستون، او تجربه تغییر زندگی را داشت. دکتر او سخنرانی معمولی «کمتر بخور، بیشتر حرکت کن» را نادیده گرفت و به او گفت که تقصیر او با مشکل وزن نیست. چشم باز و تایید کننده بود. وزنه قابل توجهی از روی دوش مایا برداشته شده بود. اما وقایع پس از آن همچنان چشمان او را باز کرد و او را در معرض راه‌های جدیدی قرار داد که در آن تعصب و انگ وزن مخرب است.

برای شنیدن بیشتر در مورد داستان مایا و دیدن داستان اخیر به ادامه مطلب مراجعه کنید نیویورک تایمز مقاله ای که تجربیات (بسیار قابل ربط) او را در مورد تمایل به رسیدگی به چاقی او به اشتراک گذاشت.

چه چیزی باعث شد که برای وزن خود به دنبال کمک باشید؟

من در تمام عمرم با وزنم مشکل داشتم. بعد از بارداری، این مسائل چالش برانگیزتر شد. بالاخره به جایی رسیدم که هیچ مقدار تغذیه یا ورزش خوب نمی توانست من را به وزن مناسب برساند. قند خونم در حال افزایش بود و مفاصلم احساس خوبی نداشتند. احساس می‌کردم در مدیریت وزنم شکست خورده‌ام، اما همچنین فکر می‌کردم که باید چیز دیگری در جریان باشد. من در این مرحله کمک حرفه ای می خواستم. دیگر خبری از رژیم های غذایی یا مکمل های مد روز نیست!

سفر درمانی شما تاکنون چگونه بوده است؟

مایا کوهن در آستانه آغاز سفر وزن و سلامتی خود

در اولین قرار ملاقاتم با دکترم عصبی بودم. نگران بودم که سخنرانی «کمتر بخور و بیشتر حرکت کن» را بگیرم. با این حال، پس از معاینه دکترم، او به من گفت که چاقی دارم و این تقصیر من نبود. او گفت چاقی بیماری است که من نمی‌توانم ورزش کنم یا غذا بخورم، و او و تیمش می‌توانند به من کمک کنند. در آن لحظه احساس کردم سنگی از روی من برداشته شده است. او دارویی را توصیه کرد که می تواند به مدیریت وزن، رژیم غذایی پر پروتئین و فیبر و فعالیت بدنی منظم کمک کند. پیروی از توصیه های تغذیه و ورزش او آسان بود زیرا قبلاً آنها را انجام می دادم!

دسترسی به مراقبت چگونه مانعی در مسیر درمان شما بوده است؟

زمانی که مدیریت وزن پزشکی را شروع کردم بسیار ساده لوح بودم زیرا فکر می کردم اگر چاقی یک بیماری در نظر گرفته شود، مطمئناً درمان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. متوجه شدم که نه تنها داروهای تجویز شده من تحت پوشش قرار نمی‌گیرد، بلکه هزینه نقدی نیز جزء کسر سالانه من محسوب نمی‌شود، زیرا این دارو “برای بیهودگی” در نظر گرفته می‌شود. من شوکه شدم و بعد عصبانی شدم.

چگونه چالش‌های شما در تلاش برای درمان چاقی باعث علاقه شما به طرفداری شده است؟

وقتی بیماران در نهایت به اتاق معاینه یک متخصص طب چاقی می‌رسند، بسیاری از موانع و موانع را برطرف کرده‌اند. آنها ممکن است ناشی از تعصب وزنی و انگ یا مسائل مربوط به سرزنش خود باشند. وقتی به بیمار گفته می شود که کمکی برای او وجود دارد و چاقی یک نقص شخصیتی یا نقصی از جانب او نیست، تسکین فوق العاده ای است.

با این حال، وقتی این کمک (در مورد من، به شکل دارو) رد می‌شود، زیرا بیمه‌گران تصور می‌کنند که استفاده از دارو برای بیهودگی است، من معتقدم که اشتباه باید اصلاح شود. داروهایی که چاقی را درمان می کنند “داروهای بیهوده” نیستند. داروهای چاقی من مانند تزریق بوتاکس برای چین و چروک صورت نیست. من می خواهم بیمارانی که چاقی دارند به همه گزینه های درمانی دسترسی داشته باشند، نه فقط گزینه های جراحی.

OAC چگونه به شما در سفرتان کمک کرده و از شما حمایت کرده است؟

OAC مکانی امن برای پرسیدن سوالات، یادگیری و مهمتر از همه، دانستن این است که در سفر خود با وزن و سلامت تنها نیستید. داستان‌های شخصی ما قدرت دارند، و اگر بتوانیم داستان‌هایمان را بگوییم و صدایمان را به گوش دیگران برسانیم، من معتقدم می‌توانیم تغییری را در گسترش دسترسی به درمان چاقی ایجاد کنیم که همه ما شایسته آن هستیم.

در مورد سفر مایا در ویژگی 2022 بیشتر بخوانید مجله نیویورک تایمز.

آیا می خواهید داستان خود را به اشتراک بگذارید؟

چه داستانی در مورد چاقی، مواجهه با انگ وزن یا الهام بخشیدن به دیگران داشته باشید، صدای شما مهم است. از پروژه داستان OAC در WeightoftheWorld.com دیدن کنید تا امروز خود را به اشتراک بگذارید. مطمئن نیستید چه بگویید؟ یکی از سؤالات ما را در نظر بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

اگر دوست دارید داستان شما در شماره آینده مجله Weight Matters نمایش داده شود، لطفا ایمیل بزنید Membership@obesityaction.org.