دیدگاه های جامعه OAC: دیدگاه یک زوج در مورد چاقی، مراقبت از خود و حمایت متقابل


دبه و کوین مقابل پل گلدن گیت

دبرا (دبه) گائو، عضو OAC و همسرش کوین، با شروع سفری که عشق، سلامت و انعطاف‌پذیری را در هم آمیخته است، آشکارا تجربیات خود را در مورد چاقی و تأثیر آن بر زندگی‌شان به اشتراک می‌گذارند. دبی، که در هیئت مدیره OAC خدمت می کند، می گوید که داستان او با تشخیصی آغاز می شود که تغییر زندگی را از مسیر آشنای رژیم غذایی به یک رویکرد جامع برای درمان چاقی نشان می دهد. دبه و کوین پس از گذر از طوفان های زندگی مشترک از دوران دبیرستان، مشکلات بسیاری از زوج ها را در ایجاد تعادل در مراقبت از خود و حمایت از یکدیگر درک می کنند.

در این مصاحبه، آنها در مورد قدرت حمایت جامعه، مشکلات و رشد شخصی که با تغییرات قابل توجه زندگی همراه است، و اجزای ضروری برای حفظ یک رابطه قوی در حین مقابله با چاقی فکر می کنند.

برای دبی: سفر شما با چاقی چگونه و چه زمانی شما را به OAC سوق داد؟

دبه و کوین سالگرد خود را در هاوایی جشن می گیرند

طبق نمودارهای BMI، من همیشه اضافه وزن یا چاقی داشته ام. در سال 2001، بدن من شروع به ناتوانی کرد و در آن زمان بود که تشخیص قطعی چاقی به من داده شد. این تشخیص مرا از چرخه رژیم غذایی/ورزش آشنا دور کرد و به سمت درمان واقعی رفت. من با رفتار درمانی و تغییر عاداتم شروع کردم، سپس داروها و در نهایت جراحی چاقی. جراحی من را بر آن داشت تا به دنبال منابع آموزشی باشم و در مورد چاقی به عنوان یک بیماری بیشتر بیاموزم. حدود پنج سال پس از عمل، کارت پستالی از OAC پیدا کردم که اولین کنوانسیون ملی آن‌ها را در دالاس، تگزاس اعلام می‌کرد که مسئول پذیرش دفتر ما دور انداخته بود. من از روی کنجکاوی آن را بازیابی کردم و از آن کشف تصادفی شروع به یادگیری بیشتر در مورد OAC کردم. در حالی که نتوانستم در کنوانسیون دالاس شرکت کنم، سال بعد توانستم به فینیکس بروم و از آن زمان تاکنون هر سال می‌روم.

مشارکت شما با OAC چه تأثیری بر سفر شخصی شما با چاقی و روابط شما، به ویژه با همسرتان، کوین داشته است؟

درگیر شدن با OAC درک من را تقویت کرد که انتخاب جراحی چاقی درمانی برای یک بیماری مزمن است و بهانه ای برای انتخاب “راه آسان” نیست. وقتی دیگران داستان‌هایشان را به اشتراک می‌گذاشتند گوش می‌دادم، بسیار شبیه داستان خودم. من احساس کردم با افراد جامعه OAC ارتباط دارم و شنیدن داستان های آنها به من قدرت داد تا داستان های خود را به اشتراک بگذارم. این دری را برای ارتباطات قوی تر در خانه باز کرد. من متوجه شدم که واقعا تنها نیستم و چاقی من نه تنها بر ما به عنوان یک زوج بلکه بر خانواده ما نیز تأثیر گذاشته است.

این جفت در کنوانسیون وزن شما مهم است OAC

چه انگیزه ای باعث شد که بخواهید فعالانه تر با OAC درگیر شوید و از افراد چاق حمایت کنید؟

در طول سال‌هایی که در یک کلینیک چاقی کار می‌کردم، سوگیری و سانسور زیادی را تجربه کردم. این برای من جدید بود و واقعاً روی عزت نفس من تأثیر گذاشت. هنگامی که من در اولین کنفرانس OAC شرکت کردم، در یک جلسه مقدماتی برای حمایت شرکت کردم که بر قدرت داستان های ما و تأثیر اشتراک گذاری آنها متمرکز بود. این جلسه واقعاً با من طنین انداز شد و من را جرأت داد تا از خودم دفاع کنم. از آنجایی که قبلاً از شنیدن داستان های دیگران تحت تأثیر قرار گرفته بودم، می دانستم که می توانم با به اشتراک گذاشتن داستان های خودم به دیگران کمک کنم. من زمانی آدم ضعیف بودم و به همین دلیل همیشه انتخاب می‌کنم که برای افراد ضعیف بایستم. می‌خواستم از صدایم برای کمک به دیگران استفاده کنم.

برای دبی و کوین: ایجاد تعادل بین اهداف سلامت شخصی و نیازهای یک رابطه می تواند چالش برانگیز باشد. چگونه بین خودمراقبتی و مراقبت از یکدیگر تعادل برقرار می کنید؟

کوین: اگر کسی را دوست دارید، آسان است.

باید: ما از دبیرستان با هم بودیم. موافقم که سابقه طولانی کار را آسانتر می کند. بخش بزرگی از مراقبت از یکدیگر، مراقبت از خود نیز است. این ممکن است در بیرون خودخواهانه به نظر برسد، اما اگر مراقب سلامت جسمی و روانی خود نباشید، تأثیر منفی بر شریک زندگی شما خواهد گذاشت. خودمراقبتی ممکن است به این معنا باشد که ما به تعطیلات انفرادی می‌رویم یا به دنبال علایقی می‌رویم که دیگری در آن سهیم نیست، مانند ورزش. دادن آزادی فردی به یکدیگر برای حفظ یک رابطه سالم و حمایتی بسیار مهم است.

اغلب، روابط در طول تغییرات مهم زندگی، مانند کاهش وزن یا مداخلات پزشکی مورد آزمایش قرار می گیرند. چگونه هر دوی شما این انتقال ها را مدیریت کردید؟

این زوج در هاوایی

کوین: زمانی که دبه جراحی خود را انجام داد، هیجان انگیز بود زیرا می دانستیم که این عمل باعث بهبود سلامت و توانایی های بدنی او می شود. با گذشت زمان، شخصی که سال‌ها در آغوشم گرفتم احساس متفاوتی پیدا کرد و این قطعاً برای من یک تغییر بود. یادم می آید که با او در مورد آن صحبت کردم و چه احساسی در من ایجاد کرد. من فکر می کنم که کمک زیادی کرد.

باید: دوره کاهش وزن سریع پس از عمل که کوین به آن اشاره می کند، زمان بسیار جالبی برای هر دوی ما بود. من داشتم تبدیل به کسی می شدم که نمی شناختمش، و وقتی او با من درمورد آنچه که داشت به اشتراک گذاشت، هر دوی ما متوجه شدیم که باید فضایی برای احساسات یکدیگر بیافزاییم. ما همچنین متوجه شدیم که این یک تجربه منحصر به فرد نیست. ما احساسات بسیاری از سردرگمی، از دست دادن و ناامنی را به اشتراک گذاشتیم. یادگیری این موضوع به ما کمک کرد تا بفهمیم که نیاز به گفتگوهای صادقانه داریم و به فضا اجازه می دهیم که واقعاً به حرف های یکدیگر گوش دهیم. این یک لحظه رشد برای ما بود، زیرا به ما کمک کرد درک کنیم که باید آنچه را که طرف مقابل می‌گوید به عنوان حقیقت بپذیریم و آنچه را که آنها برای حمایت نیاز دارند، بپذیریم. ارتباط همیشه حیاتی است و خواهد بود.

به نظر شما، هنگامی که یکی از طرفین یا هر دو با چاقی روبرو هستند، برخی از عوامل کلیدی برای یک رابطه موفق چیست؟

کوین: از یکدیگر حمایت کنید و ارتباط برقرار کنید.

باید: به عنوان شریک، ممکن است همیشه نبینیم که طرف مقابل چه می گذرد، زیرا از دریچه عشق می نگریم که می تواند ذهنی باشد. فکر می کنم باید عقب نشینی کنید و بگویید: “خوب، اگر این چیزی است که شما احساس می کنید، پس چگونه می توانم کمک کنم، یا چه چیزی از من نیاز دارید؟”

ارتباط در هر رابطه ای بسیار مهم است. آیا می‌توانید برخی از استراتژی‌هایی را که برای بحث و بررسی چالش‌ها و اهداف مرتبط با چاقی مفید دانسته‌اید، با یکدیگر به اشتراک بگذارید؟

کوین: بدانید چه زمانی باید گوش دهید و بدانید چه زمانی به اشتراک بگذارید.

دبه و کوین در حال دوچرخه سواری

باید: قبلاً به برخی از این موارد اشاره کردیم، مانند گوش دادن، فضا دادن، تصدیق احساسات و گفتگوهای صادقانه و گاهی دشوار. می بینم که به کوین می گویم: “می خواهم با تو صحبت کنم و فقط باید گوش کنی.” این به او می گوید که ممکن است به راه حل یا پاسخی نیاز نداشته باشم. شاید لازم باشد قبل از اینکه بتوانم آنها را رها کنم یا پردازش کنم، این چیزها را با صدای بلند بگویم.

در سطح عملی، برخی از فعالیت‌ها، روال‌ها یا عادت‌های روزمره را که برای حمایت از سلامت یکدیگر در زندگی خود گنجانده‌اید، کدامند؟

کوین: همدیگر را به فعال شدن و انتخاب های سالم تشویق کنید. دوچرخه پشت سر هم ما سرگرم کننده است زیرا شما مخاطبان اسیر دارید و این امر مکالمه را آسان می کند.

باید: ما دوست داریم هم به تنهایی و هم با هم پیاده روی کنیم و پیاده روی سگ نیز ما را تشویق به ورزش می کند. ما اغلب در سفرهای جاده ای یا مسیرهای پیاده روی از دوچرخه پشت سر هم استفاده می کنیم. ما همچنین به اینکه علایق متفاوتی داریم احترام می گذاریم و بدون قضاوت اجازه می دهیم که کارهای فردی انجام شود.


آیا می خواهید داستان خود را به اشتراک بگذارید یا با شما مصاحبه شود؟

خواه داستانی در مورد چاقی، مواجهه با انگ وزن یا الهام بخشیدن به دیگران داشته باشید، صدای شما مهم است. اگر می خواهید داستان خود را برای حمایت، الهام بخشیدن یا تشویق دیگران به اشتراک بگذارید، لطفا ایمیل بزنید Membership@obesityaction.org. قدرت صدای شما می تواند مشکل آینده را روشن کند مجله وزن مهم است!



منبع